897 læst ·
5 svar
897 læst
5 svar
Smygelist for at modvirke gulvtræk, isoleringsdriv eller ikke?
Har et nyligt renoveret rum med nyt trossbotten, stenuld og massivt trægulv direkte på bjælkelaget. Vi har meget høje fodpaneler i rummet, så nogle steder ligger fodpanelet ikke tæt mod gulvet. Om vinteren kan man opleve en let gulvtræk, og nu tænkte vi at sætte en smygliste for at forsegle ordentligt mod gulvet. Mit spørgsmål er, bør vi trykke isoleringsdrev ind under fodpanelet, inden vi sømmer smygliste? I så fald, hvilken isoleringstype, samme som i bjælkelaget dvs stenuld. Eller noget andet?
Har du hel Ørnplade, Windy, gnu, asfaboard eller lignende under facaden?
At dreje i vinklen mellem gulv og væg er nok ikke forkert, jeg har drejet utæthederne i en gammel paneleret tømring indefra med lindrev, og det fungerede fint.
At dreje i vinklen mellem gulv og væg er nok ikke forkert, jeg har drejet utæthederne i en gammel paneleret tømring indefra med lindrev, og det fungerede fint.
Tror nok bare det er trossbottenskivor, stenuldsisolering og derefter det massive trægulv. Men så måske jeg putter lidt glasuldsdrev ind i stedet. Årsagen til, at jeg spørger, er, at jeg vil undgå at gøre noget "for tæt", hvis det til gengæld kan skabe et andet problem 🙂F fribygg sagde:
Hvis du ikke har noget fungerende vindsbeskyttelse under facaden, er det ret meningsløst at forsøge at stoppe trækket med "lidt glasuldstrev"._fredd_ sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Byta försäkringsbolag för att motverka höjning av premie
Försäkringar -
Värt att lägga ny isolering för att motverka kallt källargolv?
Golv -
Smarta ventiler i takfoten för att motverka fukt och mögel?
Tak & Vind -
Varför motverkar golvet marktrycket i en källare?
Grund & Markarbeten -
Udsugning for at modvirke fugt på koldloft
Byggematerialer & Byggeteknologi