Har et nyligt renoveret rum med nyt trossbotten, stenuld og massivt trægulv direkte på bjælkelaget. Vi har meget høje fodpaneler i rummet, så nogle steder ligger fodpanelet ikke tæt mod gulvet. Om vinteren kan man opleve en let gulvtræk, og nu tænkte vi at sætte en smygliste for at forsegle ordentligt mod gulvet. Mit spørgsmål er, bør vi trykke isoleringsdrev ind under fodpanelet, inden vi sømmer smygliste? I så fald, hvilken isoleringstype, samme som i bjælkelaget dvs stenuld. Eller noget andet?

Skal man tolke manglen på svar som, at man stillede et dumt spørgsmål? 😄

Har du hel Ørnplade, Windy, gnu, asfaboard eller lignende under facaden?

At dreje i vinklen mellem gulv og væg er nok ikke forkert, jeg har drejet utæthederne i en gammel paneleret tømring indefra med lindrev, og det fungerede fint.

F fribygg sagde:
Har du hel Ørnpapp, Windy, gnu, asfaboard eller lignende under facaden?

At dreje i vinklen mellem gulv og væg er nok ikke forkert, jeg har drejet utæthederne i en gammel paneleret tømring indefra med lindrev og det fungerede fint.
Tror nok bare det er trossbottenskivor, stenuldsisolering og derefter det massive trægulv. Men så måske jeg putter lidt glasuldsdrev ind i stedet. Årsagen til, at jeg spørger, er, at jeg vil undgå at gøre noget "for tæt", hvis det til gengæld kan skabe et andet problem 🙂

_fredd_ _fredd_ sagde:
Tror kun det er trossbundenplader, stenuldsisolering og så det massive trægulv. Men så måske jeg indsætter lidt glasuldstrev i stedet. Grunden til at jeg spørger er, at jeg vil undgå at lave noget "for tæt", hvis det kan skabe et andet problem 🙂
Hvis du ikke har noget fungerende vindsbeskyttelse under facaden, er det ret meningsløst at forsøge at stoppe trækket med "lidt glasuldstrev".

F fribygg sagde:
Hvis du ikke har noget fungerende vindafskærmning under facaden, er det ret meningsløst at forsøge at stoppe trækket med "lidt glasuldsvæv"
Jo men det er vel trossbottenskivan som fungerer som vindafskærmning i dette tilfælde.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.