Halløj.

Er der nogen i Stockholmsområdet, der har bestilt smedejern til deres hus?

Jeg skal bestille en modificering af et trappegelænder samt konstruktion af to altangelændere.

Derudover skal hegnet, der ligger på grunden, ændres en smule.

Da det er gamle ting, der skal renoveres, er der behov for både sandblæsning og derefter galvanisering og maling af genstandene.

Det ville være sjovt, hvis nogen også ved, hvilke prisniveauer man kan forvente sig...svært spørgsmål dog.

Har også brug for tips. Bygger i Nacka og har ringet til 2 smedeværksteder i Saltsjö-boo. Vi leder efter et fransk altangelænder til en 140 cm bred dør. På det ene værksted fik jeg en pris på 8500:- + moms. Han sagde, at der ikke var nogen prisforskel på malet eller galvaniseret rækværk. (Kan intet om dette så...) Det næste værksted ville have ca. 2000:- inkl. moms!!!! Hvordan i alverden kan der være så stor forskel? Nogen der har nogle prisoplysninger at sammenligne med. Hvad er rimeligt?

Et smedejernshegn plejer at koste i størrelsesordenen 2500 kr/m i Stockholm.

oj... Nu blev det tungt. Vi skal have sådan cirka 20 meter hegn, plus de "små" ændringer på eksisterende rækværk og hegn....

besværligt...

Med tanke på hvad buffy siger, skal man nok kigge rundt lidt - samt undersøge priserne ude på landet (præcis som alt andet til vores projekt).

Svejs selv og aflever til galvanisering. Svejseapparat kan man leje. Der kræves selvfølgelig lidt øvelse, hvis man ikke har svejset før ;) helst med vejledning.

Ja, er det så enkelt.....Må vel spørge svogrene, som jo bor 90 mil herfra, men er svejser. Det ser jo ud til at betale sig i forhold til Stockholmspriserne.

Jeg er på jagt efter tilbud på trappegelænder i funkisstil. Så denne tråd og undrer om I stockholmere, som efterlyste smedejern for et par år siden, har nogen erfaringer.

/Vimsingen

Jeg lagde smedejernsrækværksjagten på hylden et par år, men købte trappegelænder inden ferien. Desværre har vi ikke nået at få det op, men prisen var rigtig. Vil nok købe fra samme leverandør næste gang også, men lade en anden male det. Jeg købte fra en smed udenfor (med betoning på UDENFOR) Enköping som har værksted hjemme. Svejsningen har jeg intet at bemærke på. Betalte 800 kr+moms inkl. lak.

Senest redigeret:
smedearbejde ligger på ca 40-60 kr kiloet for materiale inkl arbejde.......galvanisering på ca 2 kr kiloet

El_-micke sagde:
smedearbejde ligger på ca 40-60 kr kiloet for materiale inkl. arbejdet.......galvning på ca 2kr kiloet
:confused: 40-60kr/kg???? Hvordan regner du da?

2kr/kg for galv?? hvornår tjekkede du den pris? herhjemme koster det 6kr/kg.

...........kiggede det i dag........nåja det var nærmere 3 kr kiloet for galvanisering.........regner man med, at kilopriset for jernet er ca. 17 kr kiloet så koster det ca. 40-60 kr kiloet efter bearbejdning på værkstedet ....afkortning, svejsning., og montering hos kunden

Har aldrig været med/hørt om, at man har givet kilopris på arbejde.

Det afhænger jo helt af, hvordan rækværket ser ud.

Øh hm Øh

Jeg fatter ingenting. Køber man rækværk i kg? Eller er det materialet?
Kan nogen oplyse en uvidende?
Hvordan går hele processen til?
/Vimsingen

Har lavet en masse rækværk og plejer at tage ud til kunden og måle, diskutere eventuelle løsninger/designspørgsmål.

derefter regner chefen på ca. hvor lang tid og hvor meget materiale der vil blive brugt, og så giver han en pris, medmindre det er på løbende timebetaling.

montering eller ej plejer at være 50/50

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.