Jeg er træt af alle de smarte stik, der holder i 1-2 år. Nu vil jeg udskifte stikkontakterne. Er der nogen, der kan anbefale gode vægstik, som man kan styre med Google osv.?

Davidbagare
Plejd?

Fungerer med Google Home

Davidbagare Davidbagare sagde:
Plejd?

Fungerer med Google Home
Men sælger de almindelige stikkontakter, eller mener du, at man skal sætte en plejd ind bagved?

Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson sagde:
Jeg er træt af alle smarte plugs, der holder i 1-2 år. Nu vil jeg udskifte stikkontakterne. Er der nogen, der kan anbefale gode vægstik, som man kan styre med google etc?
Hvis den eneste grund til, at du vil skifte til stikkontakter, er, at plugsene går i stykker, bør du nok tænke over "hvorfor" de går i stykker for dig.

Teknologien i en smart stikkontakt adskiller sig ikke væsentligt fra teknologien i en smart plug, og det er væsentligt dyrere at udskifte en ødelagt stikkontakt end en ødelagt plug.

Davidbagare
Men sælger de almindelige stik eller mener du, at man sætter en plejd indeni?
Indeni det eksisterende stik, hvis der er plads. Alternativt i en boks udenfor stikket.

• Synes
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
Walle85
Hvilke mærker af plugs bruger du? Jeg har haft mine meget mange år uden et eneste problem. Mine ældste er fra Nedis og kobles op via Wifi.

• Synes
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Hvad har du for smarte stikkontakter i dag, der ikke holder? Jeg har en Schneider Exxact Wiser Zigbee, som ser ud til at fungere fint.

Men jeg bruger den kun til at måle strøm. Hvis du lader relæet arbejde meget og tænder og slukker flere gange i timen, vil mange smarte stikkontakter sandsynligvis give op ret hurtigt...

• Synes
Ludde Jakobsson og 1 anden
  • Laddar…
Jeg har kørt med ikea Trådfri plugger og lyskilder i mange år, og det fungerer godt. Har også deres gateway, så jeg kan kommunikere med Apple og Google.

• Synes
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
Walle85 Walle85 sagde:
Hvilke mærker på plugger bruger du? Jeg har haft mine i mange år uden et eneste problem. Mine ældste er fra Nedis og kobles op via Wifi.
Har brugt Nedis og Cleverio. Har nu 3 plugger, der af forskellige grunde ikke virker. Nedis holder helt pludselig op med at modtage, mens Cleverio er gået helt i stykker.

Har kørt på Nedis och Cleverio. Har nu 3 pluggar som af forskellige årsager ikke fungerer. Nedis holder helt pludselig op med at modtage, mens Cleverio er gået i stykker helt.
Begge de to er vel Tuya WiFi-plugs med forskelligt mærke? Så i princippet er det det samme, du har købt (og vil være det, hvis du køber WiFi-plugs undtagen Shelly)

Chr1st0ff3r
Test Plejd SPR-01.

• Synes
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
Davidbagare
Eller læg et par hundrede til og test Plejd CTR-01 i stedet, så slipper du for en plug, der bygger meget i stikkontakten.

• Synes
Chr1st0ff3r
  • Laddar…
Walle85
Walle85
S sjoelund sagde:
Enklest er vel at montere et helt udtag?

[link]

Med 1 styrbart og 1 udtag altid på.
Forudsætter vel, at man har en Wiser Gateway, eller er der mulighed for at styre uden sådan en?
Uanset en ret dyr løsning, hvis man kun skal have en enkelt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.