Jeg er træt af alle de smarte stik, der holder i 1-2 år. Nu vil jeg udskifte stikkontakterne. Er der nogen, der kan anbefale gode vægstik, som man kan styre med Google osv.?
Medlem
· Västernorrland
· 2 102 indlæg
Hvis den eneste grund til, at du vil skifte til stikkontakter, er, at plugsene går i stykker, bør du nok tænke over "hvorfor" de går i stykker for dig.Ludde Jakobsson sagde:
Teknologien i en smart stikkontakt adskiller sig ikke væsentligt fra teknologien i en smart plug, og det er væsentligt dyrere at udskifte en ødelagt stikkontakt end en ødelagt plug.
Hvad har du for smarte stikkontakter i dag, der ikke holder? Jeg har en Schneider Exxact Wiser Zigbee, som ser ud til at fungere fint.
Men jeg bruger den kun til at måle strøm. Hvis du lader relæet arbejde meget og tænder og slukker flere gange i timen, vil mange smarte stikkontakter sandsynligvis give op ret hurtigt...
Men jeg bruger den kun til at måle strøm. Hvis du lader relæet arbejde meget og tænder og slukker flere gange i timen, vil mange smarte stikkontakter sandsynligvis give op ret hurtigt...
Har brugt Nedis og Cleverio. Har nu 3 plugger, der af forskellige grunde ikke virker. Nedis holder helt pludselig op med at modtage, mens Cleverio er gået helt i stykker.Walle85 sagde:
Begge de to er vel Tuya WiFi-plugs med forskelligt mærke? Så i princippet er det det samme, du har købt (og vil være det, hvis du køber WiFi-plugs undtagen Shelly)Ludde Jakobsson sagde:
Så er Shelly Plus 1PM mini billigere og lidt mindre, skulle jeg tro. Dog begrænset til 8A.