Hej,
har købt en storsæk med 1000 kg søsten og planen var, at transportøren (postnord) skulle give besked, og derefter skulle man kunne vælge at være hjemme ved modtagelsen for at få den på en god plads ved husmuren.
Men uden nogen form for besked, stod der en sæk midt på indkørslen og blokerer for bilen.
Har nu brugt halvdelen af sækken og planen var, at den anden halvdel skal til andre projekter senere på efteråret.
Men nu står der jo en halvsæk stadig i vejen.

Overvejer at ringe og klage til postnord, så de får komme og flytte den (har jo betalt 900 kr for fragten, men har lave forhåbninger om, at det skulle lykkes).

Så jeg undrer, om nogen har tips til, hvordan man flytter sådan en sæk (står på palle) med det, man har hjemme eller kan købe for en billig penge (altså ikke noget godt forslag, som at købe en palleløfter fra Jula til 4000:-).
Har overvejet, om en bil donkraft måske kan bruges til at lette en ende af pallen og forsøge at skubbe det hele, men det føles som, det ikke vil gå. Det er 5 m, den skal flyttes i svag modlut.
 
  • Synes
Bedholm
  • Laddar…
Er underlaget jævnt kan du forsøge at løfte den ene ende af pallen med et spett eller lignende og lægge nogle rør ind under, og så er det bare at skubbe og flytte rørene efterhånden som den bevæger sig fremad.
 
  • Synes
Atom og 2 andre
  • Laddar…
Hvad er det for et underlag?
 
Hvor utænkeligt er det, at nogen i din nærhed har en palleløfter?
 
  • Synes
Leif i Skåne
  • Laddar…
Læg to brædder i den retning, du skal flytte, løft enden af pallen, og læg et par rundstave under... skub og flyt stavene efterhånden... Gammel klassisk metode!
 
  • Synes
Atom
  • Laddar…
Det er asfalt og som sagt lidt opad, så man vil jo ikke have, at den stikker af i den forkerte retning, så lidt tricky med ruller under :)
Tak for tipsene. Jeg skal se, om jeg måske kan skubbe den frem ved at løfte den op på nogle brædder for lidt bedre glid og en eller anden vægtstang for at løfte den/skubbe den frem.
Ellers må jeg efterlyse en trækkraft i den lokale facebookgruppe eller se, om nogle stærke naboer måske kan trække sækken på asfalten.
 
Rul på et par rør, sikre med spændebånd eller lignende
 
Sæt en spændebånd rundt om pallen og find 4 mand, vand pallen og asfalten. Bare I får den til at glide lidt i starten, så bliver det lettere bagefter.
 
Træk pallen med bilen.
Træk pallen i hånden. Sæt et reb eller spændebånd mellem pallen og fx et træ. Tag fat i rebet på midten mellem pallen og træet. Træk vinkelret mod rebet. Pallen vil flytte sig ca en halv meter. Spænd rebet og begynd igen.
Rul pallen på rør.
Løft pallen med en bukk. Træk bukken fremad, pallen flytter sig nogle decimeter hver gang man vælter bukken fremad.
Spæt pallen fremad.
Træk med spærrblok.
Nu orker jeg ikke komme med flere forslag...
 
  • Synes
Riemann og 1 anden
  • Laddar…
Magnus E K
En stor spand som kan fyldes med 20 kg sten, kun 25 ture og så er det klart uden at pallen eller sækken har rørt sig ud af stedet (eller 22-23 ture plus en sidste sæk løft).
 
  • Synes
segv og 2 andre
  • Laddar…
Kan du ikke låne en pallyft af nogen? Ellers må du skaffe nogle rørstykker og forsøge at få dem ind under for at rulle på.

Trodde ikke Postmord leverede storsække. Selv har jeg altid fået dem stillet af på anviste med leverandørens kranbil.
 
Nu hjælper det ikke dig, men jeg ville bestemt have ringet og klaget.
Det er ikke helt usædvanligt, at chaufføren gør, som den vil, og ikke følger anvisningerne. Hvis virksomheden er seriøs, så vil de i hvert fald forsøge at sikre, at det ikke sker igen.
 
  • Synes
Freddy_kruger
  • Laddar…
500 kg sten ville have været hurtigere at skovle og køre i trillebør end at sætte sig ved computeren og skrive et indlæg på byggahus.
 
  • Synes
milos.mitrovic.doca og 9 andre
  • Laddar…
V verktygsgurun sagde:
500 kg sten havde været hurtigere at skovle og køre i trillebør end at sætte sig ved computeren og skrive et indlæg på byggahus.
Men hvad skulle du så have gjort med din tid en søndag morgen hvis ikke du havde skrevet indlæg ;)
 
Planer og Postnord, det bør man passe på med. Jeg kan fortælle historier om pakker, der har været ved min dør, for så at tage en ny tur rundt om i verden. En gang måtte jeg vente yderligere 5 dage. Då Postnord anså, at man nok bør sende pakken tilbage til storbyen for at begynde forfra med at levere, når jeg har et postombud et stenkast fra der, hvor jeg bor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.