Hej, jeg er ikke klar til at skille mig af med formene endnu! :) De er købt på www.historystones.com.

Mvh

/Christer

Ok Christer men om jeg forstår korrekt, så er det nok hvis jeg kun køber en form. Så er det at støbe betonen i formen, eller hvad. Er der noget mere, jeg skal købe for at få den præcis som din? Som stolpen?

Lelle

Lelle, Skal du lave en ligesom min, så har du brug for 6 forskellige støbeforme. Du kan jo bare have en af hver, men det bliver besværligt og tager tid, hvis du kun har en form til pælene i stakittet.

Mvh /Christer

Hej Christer. Har du nogle nye billeder af dine flotte balustrar?

Mvh Lelle

Hej igen og tak! Jeg er i gang med en ny indgang med større søjler og tænker at lægge nogle billeder op af det hele, når det er klart. Sandsynligvis senere i efteråret.

Mvh
Christer

Ok ser frem til billederne. Måske kan jeg hyre dem der udfører arbejdet hos dig :)

Er bange for at "de" er ret dyre at hyre! ;) Jeg kommer med flere billeder senere.

Tak for tippet Christer.

Er i gang med at udskifte vores trægærde til mere holdbare betonpæle.

Porche med hvide søjler af beton og dekorationer; lanterner og krans pryder den gule træbygning.

Nu er der kun en sektion tilbage, så bliver det spartling, fugning og maling, når varmen kommer. Hus med hvidmalet altan og søjler, beliggende over grus- og græsbelagt grund, klar til den sidste byggeetape.

Flot!

Men hvordan vil du gøre, når det er tid til at udskifte terrassen? Eller står balustrerne løst ovenpå, så det "bare" er at flytte dem?

Tak.

I hver støbt bauster er der en armeringsjern, så jeg har kun lavet huller i den nedre regel (også den i beton), så balustrerne står på plads uden lim mm. Svært at se måske, men den regel "hænger i luften" over trallen. Skiftede desuden trallen for 2 år siden uden at skulle fjerne det gamle "hegn", der var der dengang.

//Anders

LångeJan sagde:
Nu er det kun en sektion tilbage, så bliver det spartling, fugning og maling, når varmen kommer.[billede]
Hej Jan. Først vil jeg sige, at det er superflot med dine balustre. Så vil jeg gerne stille dig en masse spørgsmål :)
Kan man få nummeret til dem, der har udført arbejdet? Hvis man bor i Stockholm selvfølgelig.

Med venlig hilsen, Lelle

Tak Lelle.

Har faktisk gjort det selv. Støbt i garagen om vinteren, 2 stk. ad gangen. Ikke så svært men lidt tidskrævende, da der ofte opstår små "lufthuller" i betonen, som skal spartles. Blev i alt 18 stk. for en pris på ca. 200-220 kr./stk. (har også medregnet omkostningerne for formene/beton/armeringsjern/maling).

Mvh
"Jan"

LångeJan sagde:
Tak Lelle.

Har faktisk gjort det selv. Støbt i garagen om vinteren, 2 stk ad gangen. Ikke så svært, men lidt tidskrævende, da der ofte bliver nogle "luftlommer" i betonen, som skal spartles. Det blev i alt 18 stk til en kostnad af ca. 200-220 kr/stk (der har jeg også medregnet kostnader for formene/beton/armaturljern/farve).

Mvh
"Jan"
Ok. Er der nogen mulighed for at få din hjælp? Kan jeg ringe til dig? Eller mail?

Lelle

LångeJan sagde:
Tak Lelle.

Har faktisk gjort det selv. Støbt i garagen om vinteren, 2 ad gangen. Ikke så svært, men lidt tidskrævende da der ofte bliver lidt "lufthuller" i betonen som skal spartles. Blev i alt 18 stk til en pris på ca. 200-220 kr/stk (der har jeg også regnet omkostninger for forme/beton/armeringsjern/farve med).

Mvh
"Jan"
Jeg ville virkelig blive taknemmelig, hvis jeg måske kunne få din hjælp, fx hvis du kan støbe for mig (mod betaling) eller leje formene.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.