Jeg undrer mig over, hvor almindelig og god løsningen at lade undertaket falde i tagfodsbrættet er?

Er der nogen, der har/eller har haft den løsning og har problemer med den, alternativt er det blevet lavet om?
Eller nogen der synes, at den fungerer?

Det er kun teglstenene, der slutter over tagrenden, undertaket/boarden slutter ca. 5 cm før, inde i tagfodsbrættet. (tagboarden kan ikke nå frem til tagrenden, fordi der er en stående brædde, som teglene ligger på)
Der er en ca. 3 cm bred sprække (i tagfodsbrættet) lige under, hvor boarden slutter, som er netop.

Ingen der ved?

Det fungerer godt.

Mikael_L
Det burde vel egentlig i høj grad afhænge af, hvor godt ydertaget er.
Har du hele tagsten (eller hvad det nu er), der ligger godt, rygningstætning mod sne osv osv, så bliver det jo utrolig lidt vand, der vil løbe ned langs undertaget.

Så har jeg måske bekymret mig unødigt.
Det er Jönåker betontagsten. Jeg oplever dem som meget tætte.
Måske skal jeg tilføje, at taghældningen er 27 grader.

Mikael_L
Det her er først og fremmest ikke noget, jeg ved noget om, men personligt ville jeg ikke bekymre mig så meget, hvis jeg opdagede det på mit hus. Jeg ville nok forsøge at se, hvordan det ser ud til at fungere, når det regner, og når sneen smelter om foråret, sådan cirka.

Regn og sne er ikke problemet.
Når der ligger sne på taget, og det bliver varmt og fugtigere om foråret, så kondenserer fugtigheden på undersiden af plader/fliser.

Jo, jeg har en garage med den lille byggefejl, og det drypper godt nogle steder.

Protte

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.