Har kørt fast lidt i grenen "kælderbadeværelsesrenovering". Vi tror vi har løst gulvet (beton), men har vægge som indvendigt har letbetonelementer. Vi har tænkt os at have mikrocement, og så er anvisningen at spartle med betonspartel (A46 eller tilsvarende). Tror det er tilsvarende for fliser også.
Nogle siger man kan pudse også, men det virker endnu sværere at få jævnt, og det virker skrøbeligt.
Vi har ikke nogen byggehøjde tilbage, så kan ikke montere nogle pladematerialer. Har en fastsat/støbt gulvafløb i et hjørne. Ønsker heller ikke at have nogen tætte materialer som xps osv.
Har lidt respekt for, at det kan være svært at lykkes med at få betonen jævn. Udgangspunktet er jo, at letbetonvæggen allerede er i princippet jævn.
Nogen der har erfaring? Findes der nogle smutveje? Smarte værktøjer?
p.s. en proffsfirma (sælger mur/puds-produkter) vi talte med spekulerede også på, om det var følsomt med letbeton i et fugtigt område. Selvom det er uorganisk, så "magasinerer" det meget vand/fugt, hvis det er eksponeret. Eventuelt kunne vi have en folietætmembran mod disse vægge, da de er udvendigt isoleret/drænet. Interesseret i indput omkring dette også. Har hele tiden troet, at det ville være problemfrit med væggene. (Udenfor letbetonen er der 2 cm luftrum + 25 cm betonhulsten). Vi har ingen tidligere fugtproblemer, og dette har været brugt som bruserum siden huset blev bygget.