13,824 læst ·
20 svar
14k læst
20 svar
Slibe altan med planpudser?
Du kan ikke slibe 60 m2 med en lille håndholdt sliber uanset hvilken type! Terrassen er for ujævn, og maskinen tager for lidt dybde. Du kan slibe med en gulvsliber, men problemet er, at skruerne, som i mange tilfælde sidder for overfladisk, er svære at skrue ned, hvis der er gået nogle år. Når skruerne slibes af, vil de ligge i niveau med overfladen. Desuden forsvinder den lille afrunding af kanterne på terrassebrædderne, og resultatet bliver ikke rigtig godt. Accepter din terrasse, som den er, giv den evt. en højtryksvasker, er den for dårlig, skift terrassebrædderne ud!M Mildredemil sagde:
Gode resultater, hvor lang tid tog det cirka?
Kan kan man, men det er et skidt arbejde.D Dr Jumping Jack sagde:Du kan ikke slibe 60 m2 med en lille håndholdt sliber uanset hvilken slags! Terrassen er for ujævn og maskinen tager for lidt dybde. Du kan slibe med en gulvsliber, men problemet er skruerne, som i mange tilfælde sidder for overfladisk og er vanskelige at skrue ned, hvis der er gået nogle år. Når skruerne slibes af, kommer de til at ligge på niveau med overfladen. Desuden forsvinder den lille afrunding af kanterne på terrassen, og resultatet bliver ikke rigtig godt. Accepter din terrasse som den er, giv den evt. en højtryksrensning, hvis den er for dårlig, skift terrassetræet ud!
Jeg gjorde vores terrasse med excentersliber. Absolut ikke korrekt og havde egentlig behøvet at køre med en mere kraftfuld maskine. Tog nogle timer. 60m2 havde jeg ikke kastet mig ud i andet end med en god båndsliber eller lignende.
Kørte en heldag lærer jeg huske. Er ikke perfektionist men resultatet blev helt ok. Glem ikke knæbeskyttere!
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Måste jag slipa altanen för att få det jämt å snyggt?
Altan & Uteplats -
Slipad altan - räcker såpa som behandling?
Altan & Uteplats -
Slipa altan, vilken golvslip ska jag hyra?
Verktyg & Maskiner -
Slipa och måla om eller byta fyllningen i altandörren?
Fönster & Dörrar -
Råd för att ta bort färg och slipa altan med fasadfärg på?? Hjälp
Altan & Uteplats