M Mildredemil sagde:
Hej,
Er helt nybegynder på maskiner og undrer mig nu, når det begynder at være tid til at slibe terrassen, om det er muligt at bruge en plansliber til at gøre terrassen glattere at gå på?
Tak på forhånd
Du kan ikke slibe 60 m2 med en lille håndholdt sliber uanset hvilken type! Terrassen er for ujævn, og maskinen tager for lidt dybde. Du kan slibe med en gulvsliber, men problemet er, at skruerne, som i mange tilfælde sidder for overfladisk, er svære at skrue ned, hvis der er gået nogle år. Når skruerne slibes af, vil de ligge i niveau med overfladen. Desuden forsvinder den lille afrunding af kanterne på terrassebrædderne, og resultatet bliver ikke rigtig godt. Accepter din terrasse, som den er, giv den evt. en højtryksvasker, er den for dårlig, skift terrassebrædderne ud!

• Synes
Bernt_Karlsson
  • Laddar…
Hej, opdatering.
Jeg tog knæbeskyttere på og brugte til sidst en excentersliber og påførte lasur (jotun burmateak hvis nogen undrer sig). Meget tilfreds med resultatet. Over billedet er før.

• To billeder af en terrasse: øverst før renovering med falmet træ, nederst efter med frisk lasur og to hvide stole.
  • Synes
Svante Wikander og 13 andre
  • Laddar…
T
Flot!

Gode resultater, hvor lang tid tog det cirka?

D Dr Jumping Jack sagde:
Du kan ikke slibe 60 m2 med en lille håndholdt sliber uanset hvilken slags! Terrassen er for ujævn og maskinen tager for lidt dybde. Du kan slibe med en gulvsliber, men problemet er skruerne, som i mange tilfælde sidder for overfladisk og er vanskelige at skrue ned, hvis der er gået nogle år. Når skruerne slibes af, kommer de til at ligge på niveau med overfladen. Desuden forsvinder den lille afrunding af kanterne på terrassen, og resultatet bliver ikke rigtig godt. Accepter din terrasse som den er, giv den evt. en højtryksrensning, hvis den er for dårlig, skift terrassetræet ud!
Kan kan man, men det er et skidt arbejde.

Jeg gjorde vores terrasse med excentersliber. Absolut ikke korrekt og havde egentlig behøvet at køre med en mere kraftfuld maskine. Tog nogle timer. 60m2 havde jeg ikke kastet mig ud i andet end med en god båndsliber eller lignende.

• Synes
HeppePeppe
  • Laddar…
Kørte en heldag lærer jeg huske. Er ikke perfektionist men resultatet blev helt ok. Glem ikke knæbeskyttere!

• Synes
HeppePeppe
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.