Hej!
Jeg bor i et hus, hvor der er foliebelagte plader som lofter. Er der nogen der ved, om man kan skrue en loftlampe direkte i pladerne?

Bløde eller hårde skiver, et foto er godt til at vise, hvordan det ser ud.

J jonaserik sagde:
Bløde eller hårde plader, et foto er godt på, hvordan det ser ud.
Det er folierede takess plader(hårde), jeg vedhæfter et billede.

• Folierede loftplader med synlige samlinger.
Er regler langs med samlingerne på pladerne. Skru der

• En person fastgør loftpaneler ved hjælp af en skruemaskine, mens de står på et stillads. Reglarne ses på skarverne mellem panelerne.
  • Synes
Nilstyko
  • Laddar…
I samlinger ovenfor, så er det sandsynligvis spredt panel med C/C 300 mm, (pladerne 1200X600) pladerne fastgjort i noten i dem og midt på. Hvis du trykker på en plade cirka 15 cm fra samlingen, går den ind mod loftet da. det er muligt at banke med hånden på den og få en fornemmelse af hårdheden. Kan ikke ses, hvad er det nede i venstre hjørne på billedet.

J jonaserik sagde:
I samlinger ovenfor er det sandsynligvis glespanel, med C/C 300 mm, (pladerne 1200X600) pladerne fastgjort i noten i dem og midt på. Hvis du trykker på en plade cirka 15 cm fra samlingen, går den ind mod loftet da. Det går at banke med hånden på og få en opfattelse af hårdheden. Ses ikke, hvad er det nede i venstre hjørne på billedet.
Jeg mærkede på pladerne, men det var lidt svært at mærke, om der er en regel i midten, men det burde der vel være. Det, der er nede i hjørnet på billedet, er bare en skillevæg. Men hvis det ikke går at skrue i en regel, vil det så fungere at skrue i bare loftspladen? Eller er den for svag til det?

Ex
R Razid sagde:
Jeg følte på pladerne men det var lidt svært at mærke om der er en regel på midten, men det burde der vel være. Det som er nede i hjørnet på fotoet er en skillevæg bare.
Men hvis det ikke går at skrue i en regel, vil det så fungere at skrue i bare loftspladen? Eller er den for svag til det?
En plafond ja, ellers ville jeg ikke

AHA skillevæg fæstet direkte i loftet ser det ud som, kan være en regel mellem pladerne med. Du har sikkert en armatur i loftet for lys. så tager du den ned. det ka være en loftdåse ovenover eller bare et rør ud. Så kan du se, hvad pladerne består af, måske føl med en lille mejsel i kanten på pladen. Mærkes direkte om den er blød eller hård. Hvor stor vægt er det på det vil hænge op.

En sådan her er det jeg vil hænge op.

• Hængelampe i industriel stil med fem pærer hængende over et spisebord i et moderne rum.
  • En sort loftlampe med fem betonfarvede fatninger og snoede kabler til ophæng på en lige, sort stang.
  • Installationsvejledning for en pendellampe med flere trin, herunder boring, montering af komponenter og ledningsforbindelser.
H
R Razid sagde:
Hej!
Jeg bor i et hus, hvor der er folierede plader som loft. Er der nogen, der ved, om det er muligt at skrue en loftlampe direkte i pladerne?
Tjek om det folierede loft kan klare varmen fra lampen, en plafond lavede brændemærker i folien hos os.

Den skal have en dåse i loftet til strømmen, kan tages fra et andet sted også, men intet godt med forlængerledning. Er der en dåse/rør i loftet til EL eller ikke. Gør som jeg skrev for at få greb om, hvad pladerne består af.

H
S Järnspett sagde:
Ex

En plafond ja, annars skulle jag inte
En plafond blive for varm mod folien, der blev brændmærker så vi måtte skifte en plade, loftet var nyt.

J jonaserik sagde:
Den skal have en boks i loftet til strømmen, kan være muligt at tage fra et andet sted også, men ikke godt med forlængerledning. Er der en boks/rør i loftet til EL eller ej. Gør som jeg skrev for at få styr på, hvad pladerne består af.
Yes der findes en boks, hvor vi har en lampe i dag, så det er roligt (se billede). Jeg vil teste det, du skrev, og se om jeg kan se, hvordan pladerne ser ud.

• En lampe hænger fra en hvid loft med synlige samlinger af plader. Loftdåse ses tydeligt, omgivet af moderne indretning.
A
H HEM2121 sagde:
En plafond blive for varm mod folien, det blev brændemærker så vi fik bytte en skiva, loftet var nyt.
Lær vel næppe være et problem med dagens led-pærer🥴

• Synes
Dilato
  • Laddar…
Farstatjej90
R Razid sagde:
Yes der findes en boks, hvor vi har en lampe i dag, så det er roligt (se billede). Jeg vil prøve det, du skrev, og se, om jeg kan se, hvordan skiverne ser ud.
Jeg havde gået i gang. Det holder sikkert for en sådan. Jeg var nødt til at kigge to gange dog, for jeg syntes først billedet var af den nye lampe 😂
De er ens!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.