Hej,

Jeg overvejer at bygge en carport med skur, hvilket for det meste vil ske om aftenen. For ikke at forstyrre naboerne ( ::)endnu mere) tænkte jeg at skrue sammen reglarne i stedet for at skråspike dem.

Men spørgsmålet er så, hvordan man gør dette? "Skrueskrue" på samme måde som man spiker, eller bruger man en anden teknik?

Hvilken dimension/type/hvor mange har man brug for?

Reglarne er 45*120, og skuret bliver ca. 3x3,6 meter,

//Tomas

Hej!

Klart det går at skrue, men det er også lidt æbler og pærer her.

Vil du skrue så brug byggbeslag og ankarskruv så slipper du for at tænke på at skrå skrue.

Mvh
Jante

OK, helst skulle jeg slippe beslagene, men hvis man nu bruger disse, hvordan bør man dimensionere dem?

Kan vel ikke behøves specielt store. En skråspikning er vel ikke så holdbar for andre belastninger end sidelæns, hvilket et ret lille beslag burde kunne modsvares af? Eller?

//Tomas

Det går udmærket at skrueskrå. Jeg plejer at forbore den ene del, så den "trækker" ordentligt. Ved skrueskråning har jeg brugt 4,5x80 eller 5x80. Nu har jeg sømpistol og kommer aldrig mere til at bygge regelstamme uden den.

Når man har småbørn, der sover i rummet ved siden af, er det rimeligt at "tystsnedkerere", men hvis det kun er naboer, foreslår jeg, at man i stedet bygger hurtigt og rationelt med rundsav og sømpistol. Så bliver plagen i hvert fald kort.

Jeg har også prøvet beslagvarianten, og det tager evig tid og bliver dyrt.

Skal du save i hånden også?

Milkshaken
Vinkeljern fx,,,, Behøver ikke tage så lang tid,,,, man kan jo forarbejde ved at måle først, skrue jernene på sylen og tagreglen og så rejse stolperne,,, for derefter at skrue alle direkte ..

• Synes
dopefiish
  • Laddar…
Jeg gjorde således, at jeg fastgjorde mine reglar med 50X50X30? vinkeljern, og da stommen var oppe og klar, gik jeg rundt og slog nogle låsende 4" søm i.

I mit tilfælde var jeg alene om projektet, så det var praktisk at gøre alt klar med justerbare ting, inden jeg sømmede. Det burde også fungere for dig, da det kun bliver et par timers sømning til sidst.

Milkshaken
hehe cirka hvad jeg forklarede Mats_o :)

hej alle,

Jeg tænkte, at jeg ville bygge væggene i sektioner på jorden, som jeg derefter rejste sammen med en flok stærke venner.

Hvordan fungerer det at skrue gennem syllen/hammarbandet og direkte ind i reglarna, er dette en dårligere konstruktion?

Hvordan har I fastgjort kortlingarna? Skråspikning eller spik gennem reglarna?

//Tomas

At skrue direkte igennem synes jeg var fremragende. Gjorde det med hammarbandet og 90 mm konstruktionsskruv. Husk at sætte spikband eller lignende i et kryds over dine sektioner, så du låser dem i siden.

Hvorfor skruede du ikke i syllen mats_o?

behøves op spikbandet om man har utegips på utsiden ::) og plywwod på indersiden?

Men det er klart under tiden man bygger væggene kan det jo være rart at vide at de ikke bevæger sig.

Af en meget enkel grund. Jeg monterede syllen først og havde således måttet grave mig under pladen og skrue gennem isolering, plade og syll  ;)

Jeg byggede helt alene og havde ikke kunnet rejse en hel væg ad gangen, så derfor måtte jeg gøre det sådan, at jeg satte syllen på plads, monterede og rettede hjørnerne, monterede sømbåndet og til sidst satte jeg vægstolperne.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.