Er i gang med at indrette dele af loftet og skal snart isolere støtteben og skråtag. Har cc 850-950 mellem støttebenene (gammelt hus). Vil have skruefaste vægge, så noget bagved gipsen er nødvendigt, men hvad? OSB vil nok ikke fungere med så lange afstande. Skal man ekstra regle imellem eller bruge ru brædder hele vejen? Nogle ru brædder/tyndlægter som støtte for OSB?
Hvordan plejer man at gøre?
 
Senest redigeret:

Bedste svar

Jeg havde samme problem, lidt forskellige mål mellem spær. Skruede 45x45 på tværs cc60 og skruede OSB/gips liggende. Det tager lidt mere plads, men man får installationsrum og 45 ekstra isolering.

Edit: Dagens plader er vel 900 mm brede, så da sætter man vel cc450 (jeg brugte 1200 mm plader)
 
Isakare Isakare sagde:
Jeg havde samme problem, lidt forskellige mål mellem spær. Skruede 45x45 på tværs cc60 og skruede OSB/gips liggende.
Tager lidt mere plads, men man får installationsrum og 45 ekstra isolering.

Edit: Dagens plader er vel 900 mm brede, så da sætter man vel cc450 (jeg brugte 1200 mm plader)
Klart man gør så, har jo pokker gjort så med almindelige vægge når jeg isolerede. :) Der findes både 1200 og 900 nu men isoleringen er mest almindelig for cc60 så jeg kører på det.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.