Skal sætte et køkken op for forældrene og var derfor ude og købte Fischer GB10 plugs, da væggene er af letbeton. På emballagen står der, at man skal bruge 7mm skruer.... Da jeg ikke fandt nogle af dem på hylderne hos Krauta, spurgte jeg en fyr der. Ifølge ham findes der ikke 7mm skruer, kun 6. Han sagde, at jeg skulle bruge 6mm, og at det ikke ville være et problem, så længe jeg gik op i længde i stedet, dvs. købte lidt for lange skruer...

At bruge for smalle skruer forekommer for mig helt forkert.

Synspunkter?

Nu er jeg ingen tømrer, men det lyder ikke helt rigtigt at gå ned i skruedimensionen.

Kig på Fischers hjemmeside: http://www.fischersverige.se

Talte med Fischer og selvfølgelig skal man ikke bruge mindre skruer... Problemet er, at det er umuligt at finde 7mm skruer...
Helt utroligt!!!

Du skal ikke gå ned i skruediameter, det er helt forkasteligt uanset skruens længde. Gå hellere op, hvis du skal vælge mellem to onder. Jeg har sat et par køkkener med GB8, og det virker godt.

Mvh

...men mit spørgsmål står stadig: Hvor pokker får man fat i 7mm skruer? Går man op til 8mm, så er det jo fransk træskrue, men det føles som overkill for at skrue nogle køkkenskabe op...

Ifølge Fischers hjemmeside, som der blev linket til ovenfor, har de egne skruer til disse plug. Jeg mener, at Bauhaus har et stort udvalg af Fischers produkter.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.