TF83
Hej!

Jeg har fået lov til at tage hele strøelsen med bjælkelag ud i et gammelt tømmerhus pga. fugtskader, og er nu i gang med at skal bygge nyt med 45x220. Jeg tænkte på at bygge en "ramme" i rummet først, som jeg så fastgør bjælkesko på og derefter placere de resterende bjælker på cc 60. Men hvad skal man bruge af skruer til rammen/bærelisterne, der skrues direkte ind i tømmerstokken? Virker det med at sætte 2-3 stk. på cc400 med almindelig træskrue i størrelsen 6,0×120, for eksempel:
http://essve.se/webcatalogue/skruv/390464-traskruv-forsankt-huvud-blankforzinkad/

Eller bør man bruge fransk træskrue med firkantet skive eller lignende? Det bliver jo hovedsageligt mest tryk nedad på en bæreliste, dvs. ikke nogen større omfang af træk kræfter udad, tænker jeg?

L
Dem du har linket til, fungerer fint, bare sørg for, at de er lange og bider godt, lidt svært at få det lige, hvis stokkene er runde, kan vippe lidt.

TF83
Tak så meget for svar! Så kører jeg med dem, som jeg har hjemme (6x120 essve træskrue), så måske sender jeg en fransk i senere alligevel, når vejret tillader en tur til nærmeste varehus.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.