Bygger skur og satte et par skråstivere. Er det nok at disse skrues i de horisontelle regler eller skal jeg trække en skrue ind i stolpen som markeret på billede 1?

Byggning af skur med tværstang fastgjort til lodret stolpe, markeret sted for skruens placering i træ, omgivet af have.
Træramme med diagonale afstivninger i et halvfærdigt skurbyggeri, træstolper og horisontale bjælker på en græsplæne med træer i baggrunden.

H
Det bliver mere stabilt, hvis du skruer fra støtten til stolpen også, da det forhindrer støtten i at glide på stolpen. Om det er nødvendigt er sværere at svare på, da det kræver viden om resten af konstruktionen og de forventede belastninger fra taget mm. "Better safe than sorry" ville jeg tænke, da skruen er billig, og du stiller spørgsmålet. :)

• Synes
Jacon
  • Laddar…
Mikael_L
Depot? :thinking:

Skal der være vægge så?
Plademateriale på væggene?

Mikael_L Mikael_L sagde:
Depot? :thinking:

Skal der være vægge så?
Plademateriale på væggene?
cykeldepot.
Lockläktpanel på ydersiden. Ingen plader.

Så her er konstruktionen i øvrigt
En halvfærdig træramme til en konstruktion ved siden af en murstensvæg, med træstolper og tværgående bjælker.

• Synes
Håkan V
  • Laddar…
Mikael_L
OK.
Har du plader af en eller anden slags (gips, OSB, spånplade, etc) så behøver du ingen yderligere diagonalafstivning, plader er mere end nok (for bygninger af sådanne beskedne højder).

Panel afstiver rigtig godt, men måske ikke helt pålideligt, så ja, skal du kun have facadepanel, så er det ikke en fejl med en diagonalstiver på hver vægsektion.
OK, carry on ... :) :cool:

Jeg havde bare tænkt, at hvis du tænkte på at have plader på indersiden, kunne du helt undgå diagonalafstivningen, kun have noget simpelt midlertidigt indtil den første gipsplade var på plads.

H
J Jacon sagde:
Så här är konstruktionen i övrigt
[billede]
Jeg ville nok have valgt at vende stræberne på sidevæggene, så de også har den øvre ende på hjørnestolperne for bedste stabilitet, de gør nok mere nytte vendt sådan.

• Synes
Bernieberg
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.