Det her føles som et halvpint spørgsmål.. men skidt med det.
Hvad er den mest effektive og stabile måde at skrue en vandret regel fast på en lodretgående regel? (se illustrationen nedenfor)
|| | | ||
|| | | ||
||--------|--------|--------||
|| | | ||
|| | | ||
Det skal forestille en ramme til en væg, set lige forfra. Altså, hvordan fastgør man de liggende regler i midten på bedste måde? Skal jeg skrue 45 grader mod den stående regel, eller? Hvor mange skruer, osv? Eller skal jeg bruge vinkeljern? Kort sagt, hvordan plejer man at gøre "i virkeligheden"?
:-[
Hvad er den mest effektive og stabile måde at skrue en vandret regel fast på en lodretgående regel? (se illustrationen nedenfor)
|| | | ||
|| | | ||
||--------|--------|--------||
|| | | ||
|| | | ||
Det skal forestille en ramme til en væg, set lige forfra. Altså, hvordan fastgør man de liggende regler i midten på bedste måde? Skal jeg skrue 45 grader mod den stående regel, eller? Hvor mange skruer, osv? Eller skal jeg bruge vinkeljern? Kort sagt, hvordan plejer man at gøre "i virkeligheden"?
:-[
Afhængig af hvordan du præcist skal bruge denne regel (er det bare en regel i en indervæg?) er der lidt forskellige løsninger. Er det kritisk, så brug sømplader som forstærkning. Kombiner det med at felle dem ind i de vertikale regler (nej, nu joker jeg).
Jeg stemmer for sømplader, uden at gøre det mere avanceret end det. Men selvfølgelig... det kommer jo an på hvad det er du skal gøre. Hvad skal du gøre?
Jeg stemmer for sømplader, uden at gøre det mere avanceret end det. Men selvfølgelig... det kommer jo an på hvad det er du skal gøre. Hvad skal du gøre?
Det skal blive en skillevæg. Og.. egentlig så er det vel ikke kun reglerne i midten, det drejer sig om, men hele fanskabet.
Jeg prøvede at skrue fast en regel med skrue i 45 graders vinkel mod den anden regel (nogle indfældede skruer) ved tilsvarende ender, men synes ikke, det føltes så stabilt. Drejer jeg på reglen, bevæger den sig. Det ser ikke ud til, at 2 skruer kan være ved siden af hinanden uden at sprække træet..
Når jeg ser hvordan de har lavet regelværkerne i huset generelt, så er alt sømmet med en sjuhelsikes masse søm (70'er standard). Vil helst undgå søm.
Det bliver 45x45.. helst ville jeg have haft 45x70, men det gik ikke. Nåja..
Jeg prøvede at skrue fast en regel med skrue i 45 graders vinkel mod den anden regel (nogle indfældede skruer) ved tilsvarende ender, men synes ikke, det føltes så stabilt. Drejer jeg på reglen, bevæger den sig. Det ser ikke ud til, at 2 skruer kan være ved siden af hinanden uden at sprække træet..
Når jeg ser hvordan de har lavet regelværkerne i huset generelt, så er alt sømmet med en sjuhelsikes masse søm (70'er standard). Vil helst undgå søm.
Det bliver 45x45.. helst ville jeg have haft 45x70, men det gik ikke. Nåja..
Hm. Selvfølgelig skal jeg have gips, ellers er det ret meningsløst. :ByggaNytt sagde:
Men.. De stående reglar skal jo fastgøres i gulv og loftregel.. mit spørgsmål er, hvordan jeg bedst fastgør dem med skruer. 2, 4, 6 skruer? Skal de skrues ind i en 45 graders vinkel? Bruger man beslag? Hvordan gør jeg det helt enkelt...!
De liggende i midten er for at jeg skal kunne hænge lidt tungere ting på væggen, helt enkelt.. men lad være med at fokusere for meget på dem. Grundspørgsmålet er stadig det samme..
Klik her for at svare