Når man limer en pløk i porøst materiale (kakel og porøst materiale bagved), skal man skrue fast direkte eller vente, indtil limen er hærdet, og pløkken sidder ordentligt fast?

Er det i vådrum(?) så skal du fylde hullet først med silikon, stoppe i pluggen, fylde pluggen med silikon og derefter skrue. I andre rum er det lige meget, så længe pluggen ikke drejer sig, når du begynder at skrue.

• Synes
BirgitS og 1 anden
  • Laddar…
I InsidersUnited sagde:
Er det i vådrum(?) så skal du fylde hullet først med silikone, stikke pluggen i, fylde pluggen med silikone og derefter skrue. I andre rum er det ligegyldigt så længe pluggen ikke drejer, når du begynder at skrue.
Tak for informationen.
Det er i vådrum, men mere end 1,2 m væk fra bruseren og over et element. Jeg tænkte på at bruge monteringslim (Pattex No More Nails, som jeg har derhjemme). Går det lige så godt med silikone? Jeg har også vådrumssilikone derhjemme, men vil sikre mig, at propperne sidder ordentligt. Nogen forskel på at bruge lim vs silikone?

Dette er propperne, jeg har derhjemme. Jeg ved ikke, om nogen af ​​dem er bedre at bruge til fliser og porøst materiale.

• Plastikrawplugs i forskellige størrelser og former ligger på et gråt underlag, klar til brug i vægmontering.
tommib
Ja, det er forskel. Du skal ikke bruge lim overhovedet. Pluggen vil holde, hvis du bruger en rimelig plugg. Derimod skal du absolut bruge silikone for at få det tætmot vand(damp).

Hvad er det for et vægmateriale? Du siger porøst, men hvad mere specifikt er det?

tommib tommib sagde:
Ja, det er forskel. Du skal ikke bruge lim overhovedet. Pluggen vil holde, hvis du bruger en rimelig plug. Derimod skal du absolut bruge silikone for at få det tæt for vand(damp).

Hvad er det for et vægmateriale? Du siger porøst, men hvad mere specifikt er det?
Okay, det er jo sandt.

Huset (lejlighed) bygget i 1948. Hårdbeton i bærende, men en slags letbeton i ikkebærende vægge. Der kommer altid sort støv ud. Har haft problemer før, når man skal fastgøre noget. Man vil have det på et specifikt sted, og hvis der tilfældigvis er lidt hulrum eller meget porøst. Tingene, jeg skal skrue op, vil jeg dreje på med jævne mellemrum, så de skal sidde ordentligt. Jeg tænkte, at jo mere jeg kan sørge for, at det sidder, desto bedre.

Er nogen af ​​pluggene uegnede, eller måske alle tre?

tommib
Helst skal det jo være letbetonpløk hvis det er det, du har. De kan dog være svære at få igennem fliserne. Se på Tox variant, tror den hedder Ytox. Fischer GB er ellers god, men den går ikke gennem fliserne på nogen rimelig måde.

tommib tommib sagde:
Helst skal det jo være letbetonplugs, hvis det er det, du har. De kan dog være svære at få igennem fliserne. Tjek Tox varianten, jeg tror, den hedder Ytox. Fischer GB er ellers god, men den går ikke igennem fliserne på nogen rimelig måde.
Okay, jeg skal tjekke det. Men er disse ikke i gummi og krøller sig/samler sig i hulrummet? Hvad er problemet med fliser for disse plugs? Jeg har sat andre ting op med almindelige plugs som dem på billedet, der oftest har fungeret godt. Selv om det nogle gange også har roteret, og jeg har måttet gå en størrelse op eller lave nye huller ved siden af. Ligesom hy

Montering sker i øvrigt i fugen mellem fliserne. Hvis det gør nogen forskel.

BirgitS
M marp68 sagde:
Hårdbetong i bærende, men en slags letbeton i ikke-bærende vægge. Bliver altid sort støv, som kommer ud
Lyder som slaggsten/slaggplader: https://sv.wikipedia.org/wiki/Slaggtegel

• Synes
tergo
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sagde:
Lyder som slaggsten/slagg
BirgitS BirgitS sagde:
Lyder som slaggsten/slaggplader: [link]
Interessant, men har ingen anelse.

Resultatet. Nu skal silikonen hærde. Hvor lang tid tror I der er brug for? En uge, da det er ret tykt og dybt?

• Flisebeklædt badeværelsevæg med radiator og stang i metal.
Flot, Den kan du bruge direkte, det er skrue/plug som holder den, silikonen er kun der for at tætne👍

I InsidersUnited sagde:
Snyggt,Den kan du använda direkt, det är skruv/plugg som holder den på plads, silikonen er bare der for at tætne👍
Okay
Men min tanke var jo at lime pluggen for at sikre mig, at den virkelig ville sidde ordentligt fast og ikke begynde at løsne sig efter et stykke tid, når man drejer stængerne frem og tilbage, hænger ting på dem osv. Skruer og plug har jo en tendens til at gøre det efter et stykke tid, når det handler om bevægelser. Burde jeg måske have brugt montagelim alligevel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.