Hej ! Hvis jeg vil klamre et rør i et loft i et kryberum, der består af asfaboard. Skal der så bruges en plug eller skrues der direkte i asfaboarden?

Der bør være lægte eller en regel inden for 60 cm at skrue i. Boarden skrues i som sidste udvej.

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Det burde findes lægter eller nogen regel indenfor 60cm at skrue i. Brættet skrues i som sidste udvej.
Præcis. Der findes reglar på cc60 som bruges, men der bliver lidt klamreri indimellem. Føles som jeg får godt greb med bare at bruge selve skrueklammen men spørgsmålet er lidt om man i stedet skal bruge plug ?

Boarden er vel en tynd en, 3-6mm? Test om det sidder godt, sandsynligvis halvgodt, ikke?

Boarden er vel en tynd en, 3-6mm? Test om det sidder godt, sandsynligvis halvgodt ikke?
Præcis, tror den er Max 8-10 mm. Sidder selvfølgelig ikke lige så godt som over reglen, hvor det nipper direkte.

Hvis det ikke er nogle tunge rør, du skal skrue fast, rækker det måske med skrue på reglarne og en i midten på boarden?

Om det inte er nogle tunge rør du skal skrue fast, så rækker det måske med skruer på reglerne og en i midten af pladen?
Japp, tænker så med (y)

Asfaboard er jo porøst som treetex. Som sagt, find reglarne og lav infæstningerne, så de holder dér.

Jeg foreslår, at du først skruer en entumsbrædde, så du har noget at klamre på.

• Synes
Jonatan79 og 3 andre
  • Laddar…
S
Gør som fribygg skrev

• Synes
Fredrik K80
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.