Hej!

Er i gang med at renovere køkkenet i vores hus bygget i 1959. Vores væg består i dag af masonitplade + en eller anden isolering (elefantisolering har jeg hørt et sted?), ses ret tydeligt gennem spisekammerets gamle ventilationshul. Nu har jeg tænkt mig at sætte gipsplader på dette for at kunne sætte fliser på, da masoniten føles lidt for svag og bevægelig.

- Bør jeg fjerne masoniten og starte forfra med gips?
- (Hvis jeg beholder masoniten) Så har jeg købt 90 gips, men reglarne ser ud til at være 60, skal jeg skifte til 120 gips eller giver masoniten nok støtte til, at jeg kan lade være med at ramme reglarne?

• Væg under renovering med delvist fjernet masonitplade, afsløret isolering og venthul. Stige og værktøj ses foran væggen. Elektriske kabler er synlige.
  • Udskæring i væg viser masonitplade og isolering inde i en væg fra hus bygget i 1959, synligt gennem gammelt ventilationshul.
  • Udsnit af væg med synlig elefantisolering gennem gammelt vent-hul. Omfatter masonitplade med isolering bagved.
surris
Masoniten kan være tilbage, men du skal skrue i reglarna.

surris surris sagde:
Masoniten kan være der, men du skal skrue i reglarna.
Okay, men ville du have skiftet til 120 gips ift, eller kan man få godt med 90 gips?

• Synes
emilfribeerg
  • Laddar…
surris
F FinneVirta sagde:
Okay, men ville du have skiftet til 120 gips i stedet, eller kan man få det godt med 90 gips?
Nej du behöver 120 för att du ska ha reglar att skruva i överallt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.