Diversearbetare
· Göteborg
· 11 207 indlæg
Er der nogen, der kan give et tip om et passende håndværktøj til at skrabe ned/jævne ud slammet Leca? Jeg har set et værktøj, en slags rivebræt, men med et stålnet, som burde fungere. Tanken er at skrabe 5-7 mm af en slamning, hvor det er blevet lidt for tykt. Jeg skal beklæde overfladen, og det vil bule ud på en overflade på 1x4 m. Maskiner vil jeg helst undgå i dette tilfælde.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 207 indlæg
Det var "vaffeln" jeg tænkte på, men OK, hvis den ikke virker må jeg lede videre. Jeg har en HM-fuldtandet sav til Leca som saver spor som var det smør. Slamningen er relativt porøs så jeg kan måske bruge den lidt skævstillet som en rasp. Måske slagte noget andet med HM-tænder...
Håndfilen fra Jula er nok for fin og fjerner for lidt. Den er vel beregnet til rygge på støbninger?
Håndfilen fra Jula er nok for fin og fjerner for lidt. Den er vel beregnet til rygge på støbninger?
Jeg tror en maskine som fræser, vinkelsliber med slibekop eller måske ligefrem en lille bilmaskine med bredmejsel passer i dette tilfælde, hvis man ikke vil slide led eller holde på i flere dage. Men jeg antager, at der er gode grunde til at undgå maskiner, da du skrev det i det første indlæg.
En sømrivebræt kan fungere, hvis det er tilstrækkeligt porøst:

En sømrivebræt kan fungere, hvis det er tilstrækkeligt porøst:

Klik her for at svare