AnneFi
Vi skal bygge et klædeskab ved siden af skorstenen og vil have den ene væg klods op ad skorstenen.

Vi fyrer ikke selv, men i fremtiden vil vi eller nogen anden måske gerne gøre det.

Er det nok, hvis man bruger stålregler og gips, eller hvad skal man gøre?

Jeg rev for nylig dette, og det var stålregler kun mod murværket.

• Revnet døråbning med stålreglar ved murværk, delvis nedrevet og viser interiøret i rummets hjørne.
Har lignende undren, har selv stillet en ikea pax garderobe kloss op ad murstocken. Murstocken bruges....

Ola78
Det enkleste for dig er, at du på mandag ringer til din kommunes skorstensfejermester og spørger, hvad der gælder lige der, hvor du bor. Jeg gjorde sådan, da jeg skulle bygge en indvendig væg, der skulle tilslutte til en murstock.

Der er visse grundlæggende regler, som for eksempel at brændbart materiale skal være mindst 10 cm (endetræ må støde imod) fra murstock, og at man skal kunne inspicere murstocken for at se, om der er revner mm. Men så kan din kommune også have visse lokale brandsikringsregler, så giv din skorstensfejer et kald og tjek, hvad der gælder, det koster jo ikke noget.

AnneFi
Kunne inspicere den side kommer man jo aldrig kunne gøre.

Vi kommer i hvert fald til at skrue i gulv og loft, så der bliver ingenting i skorstenen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.