Jeg er i gang med at renovere et rum, hvor skorstenen går ind i det ene hjørne. På skorstenen har de tidligere ejere limet avispapir og tapet, og derefter limet brystpanel i træ fast. Da jeg 50 år senere satte kobenet i væggen for at få brystpanelet af (vi taler brunbejdsede furuplanker i forfærdelig stand), fik jeg en del puds med på købet. Jeg er ikke ekspert i puds, men det føles ikke særlig optimalt at tapetsere på det igen, hvis det sidder så løst. Det skal tilføjes, at selvom jeg fyrer løs for kongen og fædrelandet i kaminen i rummet ved siden af, bliver denne del af skorstenen ikke mærkbart varmere. Jeg ser to løsninger:
-Lime gipsplader på skorstenen og tapetsere på dem
-Rive pudsen ned til murstenene og pudse det hele om.
Hvad siger forummet?

Gamle murstensrester og puds på træplade med søm, muligvis fjernet fra væg under renovering. Læderhandske ses i hjørnet af billedet. Murstock med løstsiddende puds og gammelt avispapir i hjørnet af et rum under renovering. Ødelagt murværk i hjørnet af et rum med løst tapet og nedfalden puds på gulvet. Trægulvet er delvist synligt.

L
Hej, jeg ville personligt helt klart banke ned og pudse om - og så beholde den pudsede overflade ren og uden tapet - flot og ærligt på den måde, at man ser og føler materialerne - og desuden et arbejde at være stolt af.

• Synes
tensiden og 1 anden
  • Laddar…
Jeg limede gips mod skorstenen, da vi renoverede soveværelset. Satte pladerne i pres med nogle lægter mod væggen på den modsatte side, og det sidder stadig fast nogle år senere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.