Hej!

Er der nogen, der ved, hvor man kan finde skinner og hjul m.m. til fornuftige priser, hvis man skal bygge sin egen skydedørsgarderobe. Nærmere 25000:- for skydedøre til b*h 2,5*2,7 m er vel i overkanten! Desuden imponerer kvaliteten ikke på det, man finder på byggemarkederne.

Hej
Jeg synes også, at det er dyrt med skydedøre til f.eks. garderobe. Har dog bidt i det sure æble og bestilt. Jeg kiggede på mange forskellige fabrikater, og det lader til at være en klar enighed i prisbilledet. Selv kampagnen på 20 % gjaldt mellem samme datoer hos flere leverandører. Jeg endte til sidst med at vælge Mirro. Føltes betydeligt mere gedigen end f.eks. Elfa.
//Jens Bergström

• Synes
Christian.j
  • Laddar…
Købte to stk, hver cirka 210 cm brede, fra Ekens Golv i Huddinge. Hvide døre, ordenligt med Elfa-indretning. I alt 15.000 SEK. Skydedørene var fra deres eget snedkeri.
Næsten billigere end IKEA, og så har IKEA ikke tilpassede mål...

Købte egne skinner fra Habo.
2,5m lange.
2,3m høje døre.

Skinnerne findes i nogle byggemarkeder
bl.a. på k-rauta kan man sikkert bestille de længste.

Mine skinner kostede omkring 1500 og mdf for 300.

Mvh Putte

Hænger I dørene oppe, eller kører de i skinner på gulvet? Jeg vil ikke have løsningen, hvor de hænger i "loftet", for det føles som om de kan svaje. Nogen med erfaring?

De står på ret store huller på gulvskinnen og ruller fint og stille. Loftskinnen bidrager kun til styring. En god ting var de små bump i gennemsigtig plast, som man trykker på gulvskinnen i yderstillingerne for at undgå utilsigtet åbning (når man har gammelt skævt hus) ;)

Kører på skinner på gulvet med
hjul, der kan justeres.

Mvh Putte

Man kan sætte alu-skinner med U-profil i en rille, som man har fræset. Der findes små plastik hjul, som man kan fastgøre dørene på, så de ruller i listen. Koster ikke meget. I loftet sætter man en styretap, som går i en rille. Hjul, der hænges oppe i en skinne, virker til at være en mere omstændelig og dyrere løsning.

Nu har jeg været og kigget på løsninger til mit garderobeprojekt, og det ser mørkt ud. Jeg vil som sagt have systemet med hjul på skinne i gulvet og at det kun styrer oppe. Problemet er, at de gamle spejldøre, jeg skal bruge, er 28mm tykke, hvilket ikke passer i systemerne, hvor der skal være døre, der løber i to spor i gulvet (max var 18mm). Jeg skal altså have tre døre i to skinnespor, hvor to døre er gamle spejldøre (28mm) og en er en MDF (typ 18mm).

Nogen med forslag?

Mine døre er som tykkest 30mm.
3X10 mdf.
1 mdf som kerne og derefter en mdf
ramme på hver side på 1cm hver.
Og en revne mellem dørene på ca 6mm.
Skinne spor i gulv og styreskinne i loft.

Mvh Putte

Hej! Jeg så en løsning i et magasin Gør det selv (nr 14 2006) hvor man lavede egne rammer, fræsede spor, satte i aluminiumskenner, monterede små hjul under dørene som også foroven blev forsynet med styrtapper som passede ind i ufræsningen i den øvre ramme.
Det burde jo virke med hvilken som helst bredde på døre (man kan jo vælge hvor man fræser... (Lån på biblen - kopier) :-*

Byggputte: Har du fundet en skinne med spor til to parallelle døre, eller er det simpelthen to enkeltskinner?

Tak Helena for avistipset, det vil jeg tjekke ud.

Det er en skinne med 2 parallelle spor.
I kittet jeg købte indgik tag og bund skinne.
Hjul til fire dørblade. 2,5m langt.

Du kan kigge på habo.com
K-50 hedder mit system.
Findes kortere skinner på k-rauta og
de kan bestille længere hjem.
Ved ikke pris eftersom jeg købte gennem bygge firma.
Men min total pris med døre umalet lige under
3000.

Mvh Putte

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.