Hej er der nogen, der er ekspert i skimmelsvamp i kælderen her?
Har for nylig købt huset og har fjernet gammel tyk vinylgulv i kælderen, da planen er at lægge klinker.
I dag da jeg fjernede gulvet, så jeg først en sort plet et sted, og så da jeg fjernede mere "billede nr2", hvor det næsten dryppede vand, så fugtigt var det.
Hvad gør jeg nu, og hvordan går jeg videre?
Involvere forsikringsselskabet?

• Våd plettet kældergulv med fjernet vinyl og hammer; tegn på fugt eller skimmelproblemer langs væggen.
  • Kælder med fjernet vinylgulv, viser fugtplettet betongulv og værktøj på gulvet. Mulig skimmelproblematik.
Forsikringsselskabet vil ikke gøre noget, når der ligger et plastunderlag i en kælder.

Fjern alt plastunderlag og vask skimmelsvampen væk.
Derefter lader du det stå åbent, og med største sandsynlighed vil vandet forsvinde af sig selv. Plastunderlaget holder fugten inde, og den kan ikke komme væk nogen steder.

I værste fald forsvinder vandet ikke, og da må man mistænke, at der er behov for dræning rundt om huset.

At lægge fliser er helt rigtigt, da det tillader gulvet at ånde.

• Synes
RolfoHelena og 3 andre
  • Laddar…
K
R Roobiiiiin sagde:
Hej nogle som er ekspert på skimmel i kælderen her?
Har for nylig købt huset og har revet gammelt tykt vinylgulv op i kælderen, da tanken er at lægge klinker.
I dag, da jeg rev gulvet op, så jeg først en sort plet et sted, og så da jeg rev mere op ”billede nr. 2” dryppede det næsten vand, så fugtigt var det.
Hvad gør jeg nu, og hvordan går jeg videre?
Involvere forsikringsselskabet?
Ganske forudsigeligt? En tæt måtte direkte på betonen i en kælder må sjældent være en god idé.

Jeg GÆTTER på, at hvis dræneringen fungerer som den skal og der ikke er grund til at mistænke lækage i afløbs-/drikkevandsrør, så er det vel bare at bruge saneringsvæske og lade gulvet tørre lidt op, inden du går videre?

Vil følge tråden med stor interesse!

• Synes
Farstatjej90 og 1 anden
  • Laddar…
Det er det jeg tænker med, de andre rum er tørre. Dette er en gang midt i huset altså ingen kontakt med ydervægge.
Mistænker at der går et vandrør der til en udtager.

K Kardan79 sagde:
Ganske forudsigeligt? En tæt tæppe direkte på betonen i en kælder ville sjældent være en god idé.

Jeg GÆTTER på, at hvis dræningen fungerer som den skal, og der ikke er grund til at mistænke lækage i afløbs-/drikkevandsrør, så er det vel bare at bruge saneringsvæske og lade gulvet tørre lidt op, før du går videre?

Vil følge tråden med stor interesse!
Ja jeg mistænker, at det er et vandrør, der lækker der, bliver at stoppe det i fyrrummet og lade affugteren køre.

Har i dag revet plastmåtte i et depotrum til, og der var der helt tør beton under.
Prøvede også at rive en del af måtten op på badeværelset, og det ser også bedre ud der, men der er det jo bygget op med flydespartelmasse på betonen, kan der være fugt under spartelmassen?

R Roobiiiiin sagde:
Har i dag fjernet plastgulv i et depot også, og der var det helt tør beton under.
Jeg testede også ved at fjerne en del af gulvet i badeværelset, og det ser også bedre ud der, men der er det jo bygget op med flydespartel oven på betonen, kan der være fugt under spartlet?
Jeg har nu brugt skimmelfrit og derefter slebet limen væk, behøver jeg fjerne alt det sorte, før jeg fliser, eller kan det godt blive, skimmelen er jo død.

• Gulv i en entré med rester af sort skimmel og fjernet lim, muligvis klargjort til klinkbelægning. Døren til højre er let åben.
  • Gulvet i en gang med fjernet lim og slipet overflade, klar til at blive flisebelagt. Mørke pletter fra tidligere skimmelsvampbehandling ses stadig.
  • Synes
Mamsenbamsen
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.