20cm bærende vægge i blåbeton, 10cm ikke bærende.

Hvad bytter man mest hensigtsmæssigt ud med? Letbeton, leca? Hvad er billigst? Lecaen synes at koste under halvdelen for samme dimension...!?
 
Jeg ville vælge leca. Den er nok billigst. Når det som i dit tilfælde er tale om indervægge, har varmeisoleringen mindre betydning. Har selv vægge i leca og synes de er taknemmelige at skrue i. Har heller ingen klager over lydisoleringen.
 
Hvordan har du gjort med vægfladen? Pudset, spartlet eller sat gipsplader op?
 
Jeg har pudset og derefter malet. Foretrækker farve på stenmur. Synes ikke man skal "ødelægge" muren ved at beklæde den med gips. Det er min mening, måske ikke delt af alle.
 
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.