Hej
Jeg måtte bryde en del af væggen op i garagen på grund af et musebo og opdagede så, at syllestokken var ikke-eksisterende, mere "jord" end træ.
Hvordan går man bedst til værks for at fikse dette?
Væggen er opbygget med mexitegl, asfaltplade, isolering, vindtæt papir, vægplade.

/Christian

Rådnet væg i garage med manglende syld, viser nedbrydning og "jord" i stedet for træ. Skade fra musbo. Mexitegl, asfaltboard og isolering ses.

Råddent trægulv i garagehjørne, udsat efter fjernelse af væg på grund af musbo. Syllen er mere jord end træ, viser skade på strukturen.

Syllen ligger jo nede i betonen, så det var jo kun et tidsspørgsmål.

Mit tip er at stive væggen af, save reglarne af et stykke over gulvet og støbe op, så der bliver en klods for den nye sylen at ligge på.

• Synes
mrw og 1 anden
  • Laddar…
Tak for svaret, er dog ikke hundrede på hvordan du mener.
Mener du at jeg skal støbe op så soklen ikke ligger mod selve pladen, typ så soklen kommer på samme niveau som selve gulvet?

/cw

S
syllen skal aldrig ligge i beton kun ovenpå med syllisolering

mrw sagde:
Tak for svaret, er dog ikke helt sikker på, hvordan du mener.
Mener du, at jeg skal støbe op, så syllen ikke ligger mod selve pladen, lidt ligesom så syllen ender på samme niveau som selve gulvet?

/cw
Japp

• Synes
mrw
  • Laddar…
Træk en billed utv, tak.

Nils82 sagde:
Træk et billede udv, tak.
Ydersiden ydervæggen?

ja

Det bedste er at støbe op nogle cm fra garagegulvet, så er der ingen risiko for, at smeltevand fra en sneet bil finder vej ind i syllen. Så bør man nok være forsigtig, når du saver mm, så du ikke knækker mexifasaden.

• Synes
mrw og 1 anden
  • Laddar…
Udendørs siddeplads med blå tæppe og sko; hvid bænk med puder foran murstensvæg.

Har en stor bænk foran væggen i dag, men fandt et ældre billede, hvor man kan se, hvordan væggen ser ud.
Sokkel + Mexitegel.

Når man støber, fylder man hele den del, hvor den gamle syll lå + et par cm ekstra, ikke bare lægge klikker her og der, vel?

Og selvfølgelig syllpapp mellem beton og den nye syll.

-/cw

Har haft PRÆCIS samme fejl hjemme på økonomibygningen med træsyll, hvor man efterfølgende har støbt gulv, hvilket gør, at syllen havner i en lomme. Resultat = jord.

Støt, skær op og lav syllen om stykke for stykke. Jeg valgte at mure, da det er en del bøvl med at få lavet støbeforme, men jeg hævede to sten i øvrigt, eftersom bygningen "lå på jorden". Her er det egentlig nok at støbe selve lommen, hvis jeg tolker billederne rigtigt.

• Synes
mrw
  • Laddar…
Ville det fungere at mure en række lecablokke og på den måde hæve sylen 9 cm over gulvet?
Man burde vel kunne pudse den del, der er over gulvet, ikke?

Jeps

S
mrw sagde:
Ville det fungere at mure en række lecablokke og dermed hæve syllstenene 9 cm over gulvet?
Man burde vel kunne pudse den del, der er over gulvet, ikke?

-/cw
joo. blir et lidt krævende job dog

Spørgsmål angående syllisoleringen, skal jeg lægge den under eller over den nye række med lecablock?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.