Hej
Jeg måtte bryde en del af væggen op i garagen på grund af et musebo og opdagede så, at syllestokken var ikke-eksisterende, mere "jord" end træ.
Hvordan går man bedst til værks for at fikse dette?
Væggen er opbygget med mexitegl, asfaltplade, isolering, vindtæt papir, vægplade.
Tak for svaret, er dog ikke hundrede på hvordan du mener.
Mener du at jeg skal støbe op så soklen ikke ligger mod selve pladen, typ så soklen kommer på samme niveau som selve gulvet?
Tak for svaret, er dog ikke helt sikker på, hvordan du mener.
Mener du, at jeg skal støbe op, så syllen ikke ligger mod selve pladen, lidt ligesom så syllen ender på samme niveau som selve gulvet?
Det bedste er at støbe op nogle cm fra garagegulvet, så er der ingen risiko for, at smeltevand fra en sneet bil finder vej ind i syllen. Så bør man nok være forsigtig, når du saver mm, så du ikke knækker mexifasaden.
Har haft PRÆCIS samme fejl hjemme på økonomibygningen med træsyll, hvor man efterfølgende har støbt gulv, hvilket gør, at syllen havner i en lomme. Resultat = jord.
Støt, skær op og lav syllen om stykke for stykke. Jeg valgte at mure, da det er en del bøvl med at få lavet støbeforme, men jeg hævede to sten i øvrigt, eftersom bygningen "lå på jorden". Her er det egentlig nok at støbe selve lommen, hvis jeg tolker billederne rigtigt.
Ville det fungere at mure en række lecablokke og dermed hæve syllstenene 9 cm over gulvet?
Man burde vel kunne pudse den del, der er over gulvet, ikke?