Halo! Vi skal skifte facade og isolere med noget der hedder Västkustskivan. Jeg var og kiggede på et job hvor bygherren havde isoleret med västkustskivan. Ser dette rigtigt og korrekt ud synes I?

• Bygge af facade med vindue og Västkustskiva isolering. Viser detaljeret lagdeling og rør ved siden af vinduesrammen.
  • Facade med Västkustskivan-isolering ved vindue, set fra siden. Træbeklædning og isolering strækker sig over husets ydervæg.
Hænger ikke den facadebræt som er over vinduet lidt for langt ned?

Rickard.
Hammare&Spik Hammare&Spik sagde:
Hænger ikke den facadebræt der er over vinduet lidt for langt ned?
De er vel ikke færdige.

Rickard. Rickard. sagde:
Dom är väl ikke klara.
Nej de ska jo dække indersiden.. Men jeg tænker på hvordan de har lagt isoleringen og fugtpapiret bagved.

Rickard.
Nej de ska jo dække indersiden.. Men jeg tænker på hvordan de har lagt isoleringen og fugtpappen bagved.
Jeg synes det ser ud som om pladen er den forkerte vej, men ellers er det nok rigtigt. Vil man have en vinddug sættes den normalt før.

De ser ud til at have 2 forskellige duge. En foran isoleringen og en bagtil. Hvis man ser nøje på billederne, kan man se det.

Rickard. Rickard. sagde:
Jeg synes det ser ud til, at pladen er vendt forkert, men ellers er det nok rigtigt. Hvis man vil have en vindduk, sættes den normalt inden.
hvordan mener du med at pladen er forkert? :)

Rickard.
hur mener du med at skiven er forkert? :)
Västkustskivan har en filt på ena sidan og den skal være mod facaden.

• Synes
Hammare&Spik
  • Laddar…
Okay. Jeg tror man kan se tæppet på billedet. Det ligger mod facaden ser jeg nu.
Jeg talte med kundeservice hos vestkystpladen. Kan ikke huske så detaljeret, hvad de sagde. Men tilsyneladende behøver man ikke en masse ting, som man behøver med almindelig isolering. Da vestkystpladen kan ånde selv osv osv.
Er der nogen, der kender til ngt pm det?

• Synes
Åkke dåmmme
  • Laddar…
Rickard. Rickard. sagde:
Västkustpladen har en filt på den ene side, og den skal være mod facaden.
Nja, Rockwool og Paroc ved jeg har forskellige monteringsretninger angående filten. Også forskellige med anbefalingen om pladen nederst.

• Synes
Rickard.
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.