Y
har et fyrrum, sodet, med specielle gipsplader på væggene og loftet. Skal nu fjerne kedlen osv. og lave vaskerum...

Spørgsmålet er så, hvordan får jeg nemmest fjernet alt sod, det føles jo lidt useriøst bare at male over.

Eller bør man skifte gipspladerne til en anden type måske?

Skru en ekstra lag gips udenpå! Dobbelt gips er aldrig forkert i et pannrum.

Y
Mja er vel ikke så ivrig efter at gøre mit kommende bryggers endnu mindre... Men der findes vel ret tynde reparationsplader vil jeg huske, så det er måske ikke hele verden.

Men så er der jo også lidt med duften, alt sod måske sidder dybt i pladerne og vil følge en?

Du er i hvert fald sikker på, at det er gips og ikke eternit? Hursom ville jeg nok fjerne det for at være sikker på lugten.

Y
Havde en maler her, og han opmuntrede mig til at skifte, han kunne dog godt lide den nuværende duft men forklarede, hvor simpelt det var at skifte pladerne, så det må jeg nok gøre... De koster vel ikke for meget alligevel, håber jeg.

Hvor stort er det, og hvor mange skiver handler det om? Er fugerne spartlede, eller er skruerne synlige?

Er det ikke spartlede fuger, er det jo en smal sag at tage det ned og sætte nye op, og det koster heller ikke det store. Når du siger, at du ikke vil gøre mindre, antager jeg, at det heller ikke er så stort, så omkostningen bliver givetvis beskeden.

Meeeen. Hvis du så bruger tiden på at vaske det hele, hvilket heller ikke tager lang tid i betragtning af overfladen, så er det jo et par omgange spartel og en rulle, så er det jo ikke forkert heller.

Hvad er forudsætningerne?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.