Jeg skal sætte ca. 100m² færdigmalet hvid perlespånd i loft og skråloft og overvejer, om jeg skal bestille hele længder, så jeg slipper for samlinger, eller om jeg skal lave samlinger og på den måde få mindre spild og spare 5-8 tusinde.

Jeg har kigget på Moelven trend eller Basecos perlespånd.

Er der nogen, der har sat noget lignende? Hvordan bliver samlingerne efter 10 år? Synes de meget?

P
Samlinger ses altid uanset alder på taget, og hvis de kryber fra hinanden med tiden, ses det selvfølgelig mere..
Har du mulighed for at have hele længder?
I så fald kan det måske lade sig gøre at bestille en længde for at undgå spild..

Baseco panel er meget flot at sætte op, den er tørret ned til 8% (møbeltør), så den vil ikke tørre fra hinanden i samlingerne.

• Synes
zwennebanan og 1 anden
  • Laddar…
Rejäl sagde:
Samlinger ses altid uanset alder på taget, og hvis det flytter sig med tiden, vil det selvfølgelig ses mere...
Har du mulighed for at have hele længder?
I så fald kan det måske lade sig gøre at bestille en længde for at undgå spild...
Som jeg skrev, så kan jeg bestille forskellige længder, men det bliver jo mere spild og koster en ekstra skilling. Overvejer hvor stor forskellen bliver på resultatet. Er det værd de ekstra penge?

P
Bjerke88 Bjerke88 sagde:
Som jeg skrev, kan jeg bestille forskellige længder, men det bliver jo mere spild og koster en skilling ekstra. Overvejer hvor stor forskel det bliver på resultatet. Er det værd de ekstra penge?
Jeg synes, at skarvfrit er det flotteste..
Men om det er værd pengene for dig, kan jeg ikke vurdere..

P
Bjerke88 Bjerke88 sagde:
Som jag skrev så kan jag beställa olika längder men det blir ju mer spill och kostar en slant extra. Funderar mes hur stor skillnad det blir på resultatet. Är det värt de extra pengarna?
Är det permanent boende eller fritidshus du tänker klä?

Rejäl sagde:
Er det permanent bolig eller fritidshus du tænker klæde?
Permanent

P
Bjerke88 Bjerke88 sagde:
Permanent
Ok, da er det som @Timmermannen77 skrev at den kommer ikke til at krympe nævneværdigt..

Düsseldorff
Et sponttag skal indeholde samlinger, i det mindste hvis det skal se ægte ud.

Ingen der har et billede af et nogenlunde nyt monteret paneltag med samlinger?

P
Düsseldorff Düsseldorff sagde:
Et spontet tag skal indeholde samlinger, i det mindste hvis det skal se autentisk ud.
Hvor har du får SKA fra.. for mange halvburk allerede😇😀😂

Düsseldorff
Bjerke88 Bjerke88 sagde:
Ingen som har et billede af et nogenlunde nysat paneltag med samlinger?
Jeg kan bidrage med billede af et tag fra 1905.

• Synes
Bjerke88
  • Laddar…
Düsseldorff
Rejäl sagde:
Hvor har du får SKA fra.. for mange halvburk allerede😇😀😂
Fordi ældre tag indeholder samlinger.

P
Fordi ældre tage indeholder samlinger.
Netop det ord ældre😂

Jeg kan bidrage med billede af et tag fra 1905
Var de endespontede dengang?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.