Hej, min ene skabslåge er faldet af, og hullerne er udtjente. Jeg prøvede at fylde dem med træspartelmasse og borede skruerne i igen, men som forventet var det alt for svagt til at holde lågen oppe. Hvordan ville I gøre for at få lågen op igen? At flytte hængslerne er næsten umuligt, da de sidder i en forsænkning, som I kan se på billedet.

• Gammelt hængsel ved siden af en forsænket hul i en træskabslåge.
  • Billede af slidte skruer på skabslåge med hvide træspaklingsrester og et monteret metalhængsel.
Mats-S
A Aztrill sagde:
Jeg testede at fylde dem med træspartel og borede i skruerne igen men som ventet var det alt for svagt
Prøv at trykke nogle knækkede tændstikker i hullerne, det trick plejer at fungere på døre og låger i 90% af tilfældene. Men skru med følelse, drej ikke "sidste" omgang :)

Skabsdelen har jo ret store huller, så der skal du måske lime tændstikkerne ind. Det kan også være nødvendigt at du trykker byggelim (typ PL200) mellem hængslerne og lågen der.

Bor et hul med en træbor og lim en træpløk fast i hullet bør give bedre holdbarhed end træspartel.

På Youtube har jeg set, at der findes reparationsplader, når skruehullerne ikke holder længere.
Som den tømrer jeg er, ville jeg bore ud med en kvistbor og lime en prop i.

Protte

Antager at det er pladen, der er løsnet i skabets stamme.
Der findes plader til hulrækker på forskellige dybder. Det er længe siden, jeg har arbejdet med det, så jeg stoler ikke på min hukommelse. Skift dem, så kan du fastgøre i nye huller.
For længe siden havde Lundell&Zetterberg fuld sortering.
Ellers Theofils i Årsta. Grossist men kan nok overtales til at sælge til privatperson.
Renoveringsplade har garanteret andre placeringer til skruen. De er lavet til lågen udenpå. Ser ud som om din låge er indadlig. Det kan løses.
Mvh Findus

Havde renoveringsplade i lageret.
To metalplader med skruehuller på forskellige steder på et trægulv.
Som du ser er hullerne på helt forskellige steder.
Mvh Findus

findus42 findus42 sagde:
Havde renoveringsplade i lageret.
[billede]
Som du ser er hullerne på helt forskellige steder.
Mvh Findus
OK men kun to huller til fastgørelsen i masonit/spån, ville tro at det bryder ret godt på indfatningen med så kort mellem skruerne. Skal nok måske holde det med. Medmindre nogen hænger på lågen.

J jonaserik sagde:
OK men bare to huller til beslaget i masonit/spån, ville tro at det bryder ret godt ved fastgørelsen med så kort mellem skruerne. Skal nok måske holde det med. Hvis ikke nogen hænger på lågen.
det virker jeg satte renoveringsplader i min datters køkken for 5-6 år siden og ingen problemer med det (lågeskifte)

T tergo sagde:
det funkar jag satte renoveringsplattor i min datters køkken for 5-6 år siden og ingen problemer med det (luckbyte)
Jepp med plader så bliver stærkt. Men TS viste en ny mindre fastgørelse og det var den som jeg skrev om og det er stor forskel på plade og hængseldel. Godt at det findes plader at reparere med.

J jonaserik sagde:
bara två huller til fæstet
Tjek igen. Tre skruer hvoraf en i midten.
Mvh

• Synes
Kardan79
  • Laddar…
Rampamuff?

findus42 findus42 sagde:
Kig igen. Tre skruer hvoraf en i midten.
Mvh
OK så skal det nok holde. Held og lykke-

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.