Hej, min ene skabslåge er faldet af, og hullerne er udtjente. Jeg prøvede at fylde dem med træspartelmasse og borede skruerne i igen, men som forventet var det alt for svagt til at holde lågen oppe. Hvordan ville I gøre for at få lågen op igen? At flytte hængslerne er næsten umuligt, da de sidder i en forsænkning, som I kan se på billedet.
Mats-S
Byggeveteran
· Sollentuna
· 3 609 indlæg
Mats-S
Byggeveteran
- Sollentuna
- 3,609 indlæg
Prøv at trykke nogle knækkede tændstikker i hullerne, det trick plejer at fungere på døre og låger i 90% af tilfældene. Men skru med følelse, drej ikke "sidste" omgangA Aztrill sagde:
Skabsdelen har jo ret store huller, så der skal du måske lime tændstikkerne ind. Det kan også være nødvendigt at du trykker byggelim (typ PL200) mellem hængslerne og lågen der.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 indlæg
På Youtube har jeg set, at der findes reparationsplader, når skruehullerne ikke holder længere.
Som den tømrer jeg er, ville jeg bore ud med en kvistbor og lime en prop i.
Protte
Som den tømrer jeg er, ville jeg bore ud med en kvistbor og lime en prop i.
Protte
Antager at det er pladen, der er løsnet i skabets stamme.
Der findes plader til hulrækker på forskellige dybder. Det er længe siden, jeg har arbejdet med det, så jeg stoler ikke på min hukommelse. Skift dem, så kan du fastgøre i nye huller.
For længe siden havde Lundell&Zetterberg fuld sortering.
Ellers Theofils i Årsta. Grossist men kan nok overtales til at sælge til privatperson.
Renoveringsplade har garanteret andre placeringer til skruen. De er lavet til lågen udenpå. Ser ud som om din låge er indadlig. Det kan løses.
Mvh Findus
Der findes plader til hulrækker på forskellige dybder. Det er længe siden, jeg har arbejdet med det, så jeg stoler ikke på min hukommelse. Skift dem, så kan du fastgøre i nye huller.
For længe siden havde Lundell&Zetterberg fuld sortering.
Ellers Theofils i Årsta. Grossist men kan nok overtales til at sælge til privatperson.
Renoveringsplade har garanteret andre placeringer til skruen. De er lavet til lågen udenpå. Ser ud som om din låge er indadlig. Det kan løses.
Mvh Findus
OK men kun to huller til fastgørelsen i masonit/spån, ville tro at det bryder ret godt på indfatningen med så kort mellem skruerne. Skal nok måske holde det med. Medmindre nogen hænger på lågen.findus42 sagde:
det virker jeg satte renoveringsplader i min datters køkken for 5-6 år siden og ingen problemer med det (lågeskifte)J jonaserik sagde:
De her fungerer ret godt. Passer Blum.
https://luckoronline.se/mobel-luckor-gangjarn/montageplattor/Renoveringsplatta-koksrenovering
https://luckoronline.se/mobel-luckor-gangjarn/montageplattor/Renoveringsplatta-koksrenovering
Jepp med plader så bliver stærkt. Men TS viste en ny mindre fastgørelse og det var den som jeg skrev om og det er stor forskel på plade og hængseldel. Godt at det findes plader at reparere med.T tergo sagde: