Skal begynde med byggeriet i morgen, men indså at det er smartest at høre med fagfolkene. Skal forklare så udførligt jeg kan, for jeg har ingen billede eller mulighed for at vise en skitse for øjeblikket.

Skal sænke væggen i et rum, hvor der tidligere har været indbygget garderobe. I rummet kommer vandrørene op, som derefter ledes ind til badeværelset. De ledes langs væggen op til loftet. Derfor har man bygget en kasse rundt om dem for at slippe for at se dem.

I dette rum skal jeg sætte skydedøre, men de skal sættes 15 centimeter fra loftet, så de løber ind under kassen.

Da havde jeg tænkt mig at fastgøre en regel i loftet og en 15 cm længere nede. Derefter havde jeg tænkt at fastgøre regler vertikalt fra den øvre, ned mod den nedre regel. Men, hvordan bør jeg fastgøre dem? Vinkeljern?

Tænker mig, at det kommer til at se ud som dette billede, hvis man forestiller sig området direkte over døren, bare længere.http://blog.thasaint.com/wp-content/uploads/2010/01/SL3726471-225x300.jpg

Ja vinkler opad er jo nemmest. Det bliver jo trangt at få skruemaskinen ind mellem reglarne, så jeg ville have sat overstykkerne, så de stående stykker med vinkeljern, afslutte med det nederste stykke og skrue med lange skruer op i de stående stykker (forbor). Eventuelt kan du skrue alting sammen på jorden og så skrue det op i loftet, men det bliver til at skrue skråt op i loftet for at komme til.

Tænk på, at det er meget vigtigt at få det i vater og lige, hvis du skal sætte skydedøre, der hænger i denne væg. Langt vaterpas og murersnor er godt....

Du kan erstatte de vertikale regler med krydsfiner eller OSB også, bliver som en smal boks som kommer til at blive meget stabil. Skru en regel i loftet, en på hver side og til sidst en i underkanten af pladen. Ingen regler er nødvendige indeni den.
Hvad har du tænkt dig at have som overflade på denne del senere, gips?
Fordelen med OSB er, at du får et fremragende mtrl til at skrue skinnen til skydedørene i. Visse skinner skal fastgøres udenpå "væggen", og med pladen behøver du ikke spekulere på fastgørelsespunkter.

Tak så meget for alle svarene.
Havde allerede købt gipsplader til en væg, jeg havde bygget ud, så jeg brugte resten af gipsen her også. Må køre med ekspander i stedet. Det burde jo fungere uanset. Samtidigt havde jeg jo faktisk også MDF tilbage fra tidligere materialer til gulvhullerne i en tidligere tråd, som jeg også kunne have brugt.

Anyway. jeg fulgte min egen idé som også stemte overens med Larsa:s anbefaling, og jeg synes, det blev meget godt. Holder til at man kan hænge sig i det =)
Ikke brugt ankarskrue! Men træscrews 40x50 og 40x25.
Skydedørene hænger ikke på en skinne, men de "står" i stedet, så hvis det ikke skulle blive fuldstændig lige, er det også okay.
Næste skridt er at spartle og male!

PS. Jeg var lidt for ivrig, fordi jeg ville se, om det ville passe i højden, så jeg skruede den nederste regel op og orkede ikke at tage den ned for at sætte vinkeljernene på enderne. Mente ikke, det var nødvendigt, da den sad godt. Og nu er det for sent!
Jeg forborrede heller ikke reglerne.
Men en ting, jeg er skeptisk over for, er, at disse trækaret (specielt den øvre) var ganske bøjet, så jeg tvang den op med skruer mod loftet, hvilket har resulteret i, at det føles, som om den er knækket lidt indvendigt. Ingen ydre skade, men det lød lidt svagt, da jeg spændte skruen...
Kunne jeg have gjort dette med stålregler i stedet? Ikke hatprofiler, går jeg ud fra. Træ suger på denne måde, at man ikke kan være helt sikker på, at det er lige...

Rød murstensvæg med afslappet opbevaring af gipsplader, træpaneler og rørledninger, ved siden af en stige i en ufærdig konstruktion. Bygge af væg med træregler og gipsskiver mod murstensvæg, med værktøj og materialer i nærheden. Skydedøre ved siden af. Væg under konstruktion med gipsskiver og metallramme mod en murstensbagvæg; rør og klude til venstre.

Senest redigeret:
  • Synes
corre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.