Y
Jeg er i gang med den ene væg i garagen lige nu.

Jeg læste, at jeg skulle efterlade 2mm mellem OSB pladerne.

Men skal pladerne svæve et stykke over betongulvet, eller kan de stå direkte på, hvilket ville have gjort projektet lettere.

Hej.

Jeg ved ikke, hvad der er rigtigt eller forkert. Er selv i gang med at renovere kælderen og skal til at sætte indervægge op, og jeg vil sætte OSB pladerne et par mm op fra betongulvet for at minimere risikoen for fugt.

Henrik

• Synes
Krokstrand
  • Laddar…
Har du syllisolering under syllen? Jeg tror, at du svarer ja, synes du så, at du skal stille andet træ på betonen?

Læg to stykker masonit, som du stiller pladen på, fastgør den med skrue på midten og opad, fjern masonitstykkerne (før du skruer helt ned, lettere at få dem væk, når man kan bøje pladen lidt ud).

Og har du ikke masonit, tag en slagtet tommestok, eller hvad som helst, der er nogle millimeter tykt.

Y
Ok. Nogle mm ovenover.

Men... Næste skridt bliver renoveringsgips, skal den også svæve?

Tænk hvis man står og gør gulvet vådt, det er vel ikke supergodt, at vandet går forbi pladerne og fugter reglarne i stedet?

Eller plejer man at lægge silikon langs nede?

Kan fortælle om min plan.

Jeg har dampspærre i garagen, bag OSB'en, derefter normalgips GN 13,5 (eller hvad den nu hedder, gyproc i hvert fald).
Denne plastik er foldet ud på gulvet.
Denne planlægger jeg at skære af ca. 4 cm uden for gipspladen, folde op, hæfte fast.
Fuge sprækken med en universalfuge, sandsynligvis den sorte Sikaflex AT Connection, som jeg brugte til rygningspladerne (jeg havde en tube tilbage).
Søm en malet fodliste af enkel model et par mm over pladen.

Senest redigeret:
Skal vel tilføje, at jeg ikke ved, om det er sådan, man plejer at gøre, sandsynligvis ikke, for meget pillearbejde for den normale tømrer. Hvor meget skal du plaske?

Men jeg ved, at der findes syllisolering med færdig kant til de indvendige plader.
Men da jeg skulle rejse garagen, fandtes det ikke hos den lokale byggemarked og tog for lang tid at få hjem. Tror det kaldes syllskydd.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.