Har støbt dåser og VP-rør til internet og antenne i letbetonvæg. Købte Finja Laga Vägg, virkede prisværdig som udfyldning. Der var ingen begrænsninger angivet på pakken, men da jeg (efter arbejdet) surfede ind på Finjas hjemmeside fandt jeg et dokument, der sagde "Nystøbt beton bør ikke overspartles inden en måned efter støbning"

Passer dette virkelig, og i så fald hvorfor?

http://www.finja.se/laga-vagg.533707.produktinfo

S
har du fyldt med med finja laga væg?
beton på en væg er ikke let

SBH sagde:
har du fyldt med med finja laga væg?
beton på en væg er ikke let
Ja det har jeg. Det var ingen problemer. Men hvad er problemet mener du?

Senest redigeret:
S
ja så har du vel ikke brugt beton??

S
fra http://www.finja.se/App_Resource/Product/PDF/PB/533707-1.pdf#view=fit

Efterarbejde
Når spartelmassen er halv hærdet, er det let at skære og forme. Fjern eventuelt overskydende materiale, så snart massen er begyndt at hærde, det sparer meget slibearbejde.

Belægning
Finja Tætningslag kan påføres, når overfladen er tør. Normalt 1–3 timer efter spartling. Ved fugtfølsomme overflader følg leverandørens anvisninger.

Jeg efterlod nogen mm margen til almindelig spartelmasse, som derefter skal tapetseres. Ser ingen problemer med det.

Men jeg forstår stadig ikke, hvorfor jeg skal vente en måned?

S
phosun sagde:
Jeg efterlod et par mm margen til almindelig spartelmasse, som derefter skal tapetseres. Ser ingen problemer med det.

har du brugt beton? nej!
okay på finjas produktside er denne spartelmasse under beton
men også sand, cellplast, maskiner findes der

phosun sagde:
Jeg efterlod et par mm margen til almindelig spartelmasse, som derefter skal tapetseres. Ser ingen problemer med det.

Du har misforstået instruktionen bare, de mener at man bør ikke bruge "Finja Laga Vägg" på nylavet betonplade/væggelement. Ingen problemer for dig at fortsætte med spartling, hvis der er gået en dag.

Aha, så forstår jeg! Tak for svar.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.