Er der nogen her, der kan linke til en grundpuds, som jeg har brug for. Den kc grund fra weber koster 199kr
Er der nogen, der kender til en anden og kan linke til den. Den skal være god.

• Synes
terjevigen
  • Laddar…
H hans.p sagde:
[link]
Tak for den

Jeg har ikke grundet nogen af mine mure, men har kørt med stenlim...
En kat sidder på en ufuldendt murstensvæg i en have; væggen har rustfarvede pletter og omgives af tæt grønt løv.

Nu er det lidt plettet her og der, men fugerne ses ikke...
Væg med ujævn pletfaldende overflade ved siden af hævet træplatform og flisebelagt område.
Terrasse med stenbelagt gulv, uforet mur og terrassebænk. Grønt område med buske og blomster i baggrunden.
Betonvæg i have med grønne buske foran og græsplæne i baggrunden. Sollys skinner på scenen, og en trillebør ses på afstand.

• Synes
Hammare&Spik
  • Laddar…
anders07 anders07 sagde:
Jeg har ikke grundet nogen af mine mure, men har brugt stenlim...
[billede]

Nu er det lidt plettet her og der, men fuger ses ikke...
[billede]
[billede]
[billede]
Rigtig flot juh! Var det svært at få det lige og flot i 90 graders vinklerne? Hvor loft møder væg?

Du havde måske en vinkel spade?

• En terrasse med flisebelagt gulv, hækplanter i bed og en lysegrå betonmur med en rynke markeret med rød cirkel.
Jeg har sådanne 90 graders metalhjørner indlagt under pudset... Et pudset væghjørne hvor et metallisk 90 graders hjørne stikker ud, synligt på grund af slid.

Svært at få et billede, men omtrent midt på dér kan man se, at det har skavet lidt af, og metalhjørnet stikker en smule frem.

anders07 anders07 sagde:
Jeg har sådan nogle 90 graders metalhjørner lagt ind under pudset... [billede]

Svært at få et billede, men omtrent midt på der kan man se, at det er slidt lidt af, og metalhjørnet stikker lidt frem.
Ajuste, dér kan man se lidt af den.
Det var smart! Arbejdet må være blevet meget nemmere 😀

Hammare&Spik Hammare&Spik sagde:
Ajuste, där kan man se lite af den.
Det var smart! Arbejdet må have blevet meget lettere 😀
Ja meget lettere... Jeg brugte pudsbaner i metal også og kørte 40 cm brede baner.
Jeg fjernede banerne ganske tidligt og lagde i lidt ny puds, inden jeg så trak over alt igen.

Fortryder lidt at jeg ikke glittede (eller hvad det nu hedder) en lidt finere overflade.

• Synes
Hammare&Spik
  • Laddar…
anders07 anders07 sagde:
Ja meget enklere... Jeg brugte også pudsbaner i metal og kørte 40 cm brede baner.
Jeg fjernede banerne ret tidligt og lagde lidt ny puds inden jeg så trak over det hele igen.

Fortryder lidt at jeg ikke glittede (eller hvad det nu hedder) lidt finere overflade.
Du har gjort et godt job! Bravo 👏🏽
Et spørgsmål.. Brugte du grunding på toppen af muren også eller kørte du bare puds der?

Hammare&Spik Hammare&Spik sagde:
Du har gjort et fint job! Bravo 👏🏽
Et spørgsmål.. Brugte du grunding til toppen på muren også eller kørte du bare puds der?
Tak, nej, bare puds der også...

Jeg byggede et anneks med isolerede lecablokke (både fundament og vægge) for lidt over 20 år siden. Pudset med grunderingsmørtel og pudsemørtel i henhold til Finjas anvisninger, men kun med et lag pudsemørtel. Grundet og malet med hvid silikatmaling.
Ser stadig godt ud. Ingen rutemønstre, selv efter lange regnperioder.
Når jeg kører rundt i området, ser jeg ofte murede huse, hvor alle fugerne er tydelige, selv længe efter det sidste regn. Pudsningen sidder sikkert godt fast på letklinkeren, men det ser ikke pænt ud.
Nu bygger jeg på beboelseshuset, igen med isolerblokke. Jeg ville aldrig pudse uden grunderingsmørtel. Det afsløres ubarmhjertigt senest et par år derefter.
Men selve grunderingsmørtlen slasker jeg på ret sjusket og ujævnt. Jeg er kun omhyggelig med, at fugerne bliver ordentligt dækket.

• Synes
OcceL og 1 anden
  • Laddar…
B Bilybianca sagde:
Jeg byggede et anneks med isolerede lecablokke (både fundament og vægge) for lidt over 20 år siden. Pudsede med grundningsmørtel og pudsemørtel ifølge Finjas anvisninger, men kun med et lag pudsemørtel. Grundede og malede med hvid silikatmaling.
Ser stadig godt ud. Ingen gittermønstre selv efter lange regnperioder.
Når jeg kører rundt i området, ser jeg ofte murede huse, hvor alle fuger er tydelige selv længe efter sidste regn. Pudset sidder sikkert godt fast i letklinkeren, men pænt er det ikke.
Nu bygger jeg videre på bolighuset, igen med isoleringsblokke. Ville aldrig pudse uden grundmørtel. Det afsløres ubarmhjertigt senest nogle år efter.
Men selve grundmørtelen slasker jeg på ret sjusket og ujævnt. Er bare nøje med, at fugerne bliver ordentligt dækket.
Mine mure har stået mellem 6 og 8 år og har ingen spor af fuger i pudset... Som sagt tidligere, så er de limet, og det kan delvist skyldes, at der ikke er forskellige "møbeltyper" bagved.

• Synes
Hammare&Spik
  • Laddar…
stjæler tråden lidt med et spørgsmål.. jeg begyndte at pudse en mur til mit drivhus i går, i dag ser jeg spor af fugerne trods grunding med grundingsmørtel A.. er det måske noget, der forsvinder, når det helt er hærdet?

D
O OcceL sagde:
stjäler tråden lite med en fråga.. jag började pudse en mur til mit drivhus i går i dag ser jeg spor af fugerne trods grunding med grundningsvæske A.. er det måske noget som forsvinder når det helt er hærdet?
Det er helt normalt, pudsen er tykkere ved fugerne.

• Synes
OcceL
  • Laddar…
Hej, hvor lang tid skal man vente efter man har grundet, før man begynder at lægge puds tror du?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.