14,064 læst ·
30 svar
14k læst
30 svar
Skal jeg grunde før pudsning af leca
Er der nogen her, der kan linke til en grundpuds, som jeg har brug for. Den kc grund fra weber koster 199kr
Er der nogen, der kender til en anden og kan linke til den. Den skal være god.
Er der nogen, der kender til en anden og kan linke til den. Den skal være god.
Rigtig flot juh! Var det svært at få det lige og flot i 90 graders vinklerne? Hvor loft møder væg?anders07 sagde:
Du havde måske en vinkel spade?
Ajuste, dér kan man se lidt af den.anders07 sagde:
Det var smart! Arbejdet må være blevet meget nemmere 😀
Ja meget lettere... Jeg brugte pudsbaner i metal også og kørte 40 cm brede baner.Hammare&Spik sagde:
Jeg fjernede banerne ganske tidligt og lagde i lidt ny puds, inden jeg så trak over alt igen.
Fortryder lidt at jeg ikke glittede (eller hvad det nu hedder) en lidt finere overflade.
Du har gjort et godt job! Bravo 👏🏽anders07 sagde:
Et spørgsmål.. Brugte du grunding på toppen af muren også eller kørte du bare puds der?
Jeg byggede et anneks med isolerede lecablokke (både fundament og vægge) for lidt over 20 år siden. Pudset med grunderingsmørtel og pudsemørtel i henhold til Finjas anvisninger, men kun med et lag pudsemørtel. Grundet og malet med hvid silikatmaling.
Ser stadig godt ud. Ingen rutemønstre, selv efter lange regnperioder.
Når jeg kører rundt i området, ser jeg ofte murede huse, hvor alle fugerne er tydelige, selv længe efter det sidste regn. Pudsningen sidder sikkert godt fast på letklinkeren, men det ser ikke pænt ud.
Nu bygger jeg på beboelseshuset, igen med isolerblokke. Jeg ville aldrig pudse uden grunderingsmørtel. Det afsløres ubarmhjertigt senest et par år derefter.
Men selve grunderingsmørtlen slasker jeg på ret sjusket og ujævnt. Jeg er kun omhyggelig med, at fugerne bliver ordentligt dækket.
Ser stadig godt ud. Ingen rutemønstre, selv efter lange regnperioder.
Når jeg kører rundt i området, ser jeg ofte murede huse, hvor alle fugerne er tydelige, selv længe efter det sidste regn. Pudsningen sidder sikkert godt fast på letklinkeren, men det ser ikke pænt ud.
Nu bygger jeg på beboelseshuset, igen med isolerblokke. Jeg ville aldrig pudse uden grunderingsmørtel. Det afsløres ubarmhjertigt senest et par år derefter.
Men selve grunderingsmørtlen slasker jeg på ret sjusket og ujævnt. Jeg er kun omhyggelig med, at fugerne bliver ordentligt dækket.
Mine mure har stået mellem 6 og 8 år og har ingen spor af fuger i pudset... Som sagt tidligere, så er de limet, og det kan delvist skyldes, at der ikke er forskellige "møbeltyper" bagved.B Bilybianca sagde:Jeg byggede et anneks med isolerede lecablokke (både fundament og vægge) for lidt over 20 år siden. Pudsede med grundningsmørtel og pudsemørtel ifølge Finjas anvisninger, men kun med et lag pudsemørtel. Grundede og malede med hvid silikatmaling.
Ser stadig godt ud. Ingen gittermønstre selv efter lange regnperioder.
Når jeg kører rundt i området, ser jeg ofte murede huse, hvor alle fuger er tydelige selv længe efter sidste regn. Pudset sidder sikkert godt fast i letklinkeren, men pænt er det ikke.
Nu bygger jeg videre på bolighuset, igen med isoleringsblokke. Ville aldrig pudse uden grundmørtel. Det afsløres ubarmhjertigt senest nogle år efter.
Men selve grundmørtelen slasker jeg på ret sjusket og ujævnt. Er bare nøje med, at fugerne bliver ordentligt dækket.