Jeg skal udskifte panelen. Det dumme er, at terrassen, som blev bygget for et år siden, gør, at jeg ikke kan nå at skære med rundsaven nederst. Hvordan ville I gøre?

• Altan med trædæk, sidder op til hvid husfacade, slange forbundet til vægventil, haveskur og træer i baggrunden.
Skær så langt ned du kan med rundsav, monter passende overblik og ny panel.

• Synes
Mjärn
  • Laddar…
V Vante sagde:
Skær så langt ned du kan med rundsav, monter passende overblik og ny panel.
Ok.. Ja det bliver vel sådan man må gøre så

Ser ud som om du har plade monteret på panelet, husk at fjerne den, inden du kommer med klingen... :)

• Elsker
Mjärn
  • Laddar…
Ser ud som om, at terrassen er fastgjort til en bjælke, der er fastgjort direkte mod panelen, katastrofe for den del af panelen, der er bagved. Masser af fugt og snavs samles der. Er bjælken fastgjort til panelen, kan du ikke fjerne det, der er tilbage, eller skubbe en plade ind, der beskytter mellem bjælken og panelen. Så muligvis kan en plade bøjes, så den ligger bag den nye panel og ned mod terrassen med en lille opbukning tæt ved terrassen. Ingen rigtig god konstruktion det heller, men efter min mening bedst. plåtslagaren bøjer pladen, så den passer.

J jonaserik sagde:
Ser ud som om, at brædderne er fastgjort til en lægte der er fastgjort tæt mod panelet, katastrofe for del af panelet som er bagved. Masser af fugt og snavs samles der. Er lægten fastgjort til panelet, så kan du ikke få fjernet det der er tilbage eller skubbe et pladestykke der beskytter mellem lægte og panel. Så muligvis kan en plade bukkes, så den ligger bagved det nye panel ned mod brædderne med et lille udflik foran brædderne. Ikke en rigtig god konstruktion det heller, men efter min mening bedst. Blikkenslageren bukker pladen så den passer.
Det er asfaltboard bagved. Jeg skal sætte en plade der bagefter.

Ja men er reglen som terrassen sidder i, fastgjort direkte mod panelet eller er det plinter nedenunder, der holder op?

J jonaserik sagde:
Ja men er reglen som trallen sidder i, fastgjort direkte mod panelet eller er der plintar under som holder op.
Reglen er fast i træpanelet

• Trist
b8q og 1 anden
  • Laddar…
M Mjärn sagde:
Reglen er fæstet i træpanelet
Så blev det sværere at få det til at fungere. Som sagt, skær så langt ned som muligt, og en knækket plade nederst, der går mindst 5 cm op under det nye panel og tager sig af fugten fra væggen. Men regn koldt med, at den del, der er tilbage, vil blive rådden, ligesom reglen som terrassen ligger på. Hvor lang tid det tager, kan ingen sige, men det kommer til at ske.

J jonaserik sagde:
Då blev svårare att få till det. Som sägs kapa så långt ner som möjligt och en knäckt plåt nertill som går upp min 5 cm op under den nya panelen och tar hand om vätan från väggen. men räkna kallt med att den del som är kvar kommer at blive murken, ligeledes med reglen som trallen ligger på. Hvor lang tid tager kan ingen sige, men det vil ske.
Ja men den er trykimprægneret. Det får tage den tid det tar. Jeg kan intet gøre.

Men panelen som sidder der nu har ingen luftspalte. Så jeg fjerner så langt ned jeg kan med rundsaven. Så sætter jeg regler og laver en luftspalte. Derefter sætter jeg ny panel på det. Så væggen flyttes udad ligesom. Så sætter jeg en plade nederst.

M Mjärn sagde:
Ja men den er trykimpregneret. Det må tage den tid det tager. Jeg kan ikke gøre noget.

Men panelet som sidder der nu har ingen luftspalte. Så jeg fjerner så langt ned jeg kan med rundsaven. Så sætter jeg lægter og laver en luftspalte. Derefter sætter jeg nyt panel på det. Så bevæger væggen sig udad ligesom. Så sætter jeg en plade nederst.
Det bliver nok godt det og intet som kan gøres bedre med nuværende konstruktion Held og lykke.

• Synes
Mjärn
  • Laddar…
Sådan ser det ud nedenunder

• Byggeprojekt med træramme foran husvæg med haveslange og grønt græs i forgrunden under en klar blå himmel.
  • Byggeprojekt under et hus med træbjælker og grundarbejde med mursten og et kabel udenfor en murstensbygning.
Måske med multisav? Det vil dog tage et godt stykke tid...

• Synes
Mjärn
  • Laddar…
M Mjärn sagde:
Jeg skal udskifte panelet. Det dumme er, at terrassen, der blev bygget for et år siden, gør, at jeg ikke kan nå med rundsaven nederst. Hvordan ville I gøre?
Sav brædderne af én eller to brede, læg en ny regel under brædderne, der holder dem oppe.
- Udskift hele panelet, og så må du fylde hullet med en eller to langsgående brædder langs med garagen.

tror ikke, det bliver så meget mere arbejde, og så bliver det ordentligt gjort.

• Synes
Mjärn og 1 anden
  • Laddar…
A abbe_ sagde:
Sav trallen af en eller to trallbrædder bredt, læg en ny regel under trallen, der holder den oppe.
- skift hele panelet, og så må du fylde hullet med en eller to langsgående trallbrædder langs med garagen.

tror ikke det bliver så meget mere arbejde, og så bliver det ordentligt gjort.
Det kunne jeg også gøre, ja. Godt tip.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.