Der findes 2 varianter. Tape der, hvor du skal skære pladen, og sav i midten af tapen, eller sav fra undersiden. Eller gør begge dele. Dette plejer at mindske flisning. Jo mere fintandet og skarp sav du har, desto finere snit. Det er også godt, hvis saven har høj periferihastighed. (stor diameter og/eller høj omdrejningshastighed)
Tænk også på, at du skal save præcis så dybt, som brættet er tykt. Altså så du præcis kommer igennem med klingen. Ellers flosser det. Held og lykke!
Selv har jeg taget den fine fogsvans frem og savet oppefra med rolige tag nedad alle de gange jeg har savet i laminat. Fungerer kanonbra, men inge sjovt at man ikke må købe fine maskinen.
Jeg købte en fin-tandet klinge til rundsaven og savede fra undersiden. Blev kanonfint. Har en L-formet bordplade i køkkenet, så jeg skulle få de to dele af L'et til at passe sammen. Brug en lige planke/lineal som anslag. Lav savningen i et stræk uden at stoppe maskinen for at se, hvordan strækningen du lige har savet blev.
Mvh
Mvh
vender tilbage til min gamle tråd. Hvis jeg har forstået det rigtigt.. hvis jeg bruger en rundsav, skal jeg save fra undersiden og præcis så tyk som pladen er?! Hvis jeg bruger en dyksav, saver man så fra oversiden eller er det også undersiden der gælder der?
//
M
//
M
Med dyk sav skal du lægge skinnen på den del, som du har til hensigt at bruge.
Logisk set så burde det også med dyk sav blive bedre, hvis du saver nedefra, men jeg har savet oppefra et antal gange og fået fuldt godkendte resultater.
EDIT:
Brug de tips du har fået tidligere:
- Skarp klinge
- Præcist dybde
- Skinnen på den rigtige side
Logisk set så burde det også med dyk sav blive bedre, hvis du saver nedefra, men jeg har savet oppefra et antal gange og fået fuldt godkendte resultater.
EDIT:
Brug de tips du har fået tidligere:
- Skarp klinge
- Præcist dybde
- Skinnen på den rigtige side
Senest redigeret: