Køkkenet i vores fritidshus har lidt dårligt med plads, og for at få lidt mere plads overvejer vi et 37 cm dybt højskab ved siden af den åbne pejs.
Jeg antager, at der kan være visse regler om at placere et højskab ved siden af den åbne pejs, selvom den ikke bruges så ofte. I fremtiden ville jeg gerne have en indsats i den.
Rummet, man fyrer i, slutter i højde med, hvor højskabet kommer til, hvis I forstår, hvad jeg mener. Skal man på en eller anden måde isolere mellem skab og pejs? Eller er idéen med et højskab der bare at skrotte?
/Fredrik
Jeg antager, at der kan være visse regler om at placere et højskab ved siden af den åbne pejs, selvom den ikke bruges så ofte. I fremtiden ville jeg gerne have en indsats i den.
Rummet, man fyrer i, slutter i højde med, hvor højskabet kommer til, hvis I forstår, hvad jeg mener. Skal man på en eller anden måde isolere mellem skab og pejs? Eller er idéen med et højskab der bare at skrotte?
/Fredrik
Talte med skorstensfejeren i dag, vi havde lidt problemer med at forstå hinanden i starten, men så blev det klart. Hvis jeg nu forstod ham rigtigt, er det ikke noget problem at have møbler ved siden af den åbnespisen, så længe der er nogle cm med luft, der transporterer varmen væk.
Klik her for at svare