Forsøger at banke, men synes det er svært at høre. Beslaget sidder med 4 skruer. Er en automatisk slangeopruller, så der bliver en hel del modstand, når slangen kører ind. Fastgør med mindre franske bolte er tanken. Tips modtages..
Automatisk slangvindeholder monteret lodret på en hvid trævæg med sorte rør, fastgjort med skruer. Хul til franske bolte synlige.

Formoder at det kun vil være 2 skruer, der rammer reglen i så fald.. de andre 2 går nok bare ind i panelbrædderne, men måske holder de?

• Synes
Nicce737
  • Laddar…
Er det en Gardena roll-Up 25? Jeg havde min med almindelig træskrue i panelbrædderne bare. Ingen skrue i reglen, og det holdt rigtig godt.

Roll Up 35 gælder det.. ok måske holder.. tænkte save man ud 8 cm ind i den sorte bræt så burde de 2 gå ind i reglar.. derefter de andre 2 i panelen. Hvad kan de være for mål på reglarne? Huset er fra 1970

15kg fordelt på 4 skruer, som går igennem panelet, bliver nok ingen problemer overhovedet.

• Synes
Lennart Lind
  • Laddar…
Eller så sætter du en brædde ved siden af hjørnebrædden med samme tykkelse og saver den, så den er 5 mm større end slangevindsbeslaget. Derefter skruer du fast den "nye" brædde fra siden med en lang skrue. Herefter saver du en passende tyk plade af med samme mål som slangevindebeslaget og skruer den fast i de to brædder. Så er det bare at skrue slangevindsbeslaget op i pladen og sikre, at skruerne er lange nok til at gå et godt stykke ind i brædderne.

Fordelen er, at du kan montere beslaget og brædderne ned igen uden at det ses, at de har siddet der, bortset fra nogle skruehuller i hjørnebrædden.

• Synes
Lennart Lind
  • Laddar…
Ja det er et alternativ med at slippe for lidt huller i panelvæggen. Må tænke lidt over det i morgen, tak indtil videre.. hvordan mener du at fastgøre et bræt i samme tykkelse og skrue dem sammen fra siden tykelsen er Nok 21mm og bredden 120mm. Kan vel ikke være så meget bærende at skrue dem sammen fra siden.. må man bore igennem 120mm på et bræt som er 21mm, må være let at det sprækker!

Var doven og tog den direkte i Panelet.. måske holder et stykke tid, så tror jeg der kommer til at blive slør i fastgørelserne mellem skrue og væg.. men den tid den sorg hehe
En sort beslag monteret med skruer på en hvid flade, muligvis en udendørs installation på en bygning.

Jeg ville nok have taget lidt grovere træskrue med større hoved eller en slags farmarskrue med krave. Risikoen er ellers, at skruen går igennem hullet i plasten.

• Synes
Lennart Lind og 1 anden
  • Laddar…
Sætte skive imellem måske.. men det føles ikke godt at skrue dem ud igen for at sætte skive eller lignende, tror du ikke gevindene i træet tager lidt skade da? Større chance for slør så?

Skiver mellem skrue og plast. Eller tag en grovere skrue i stedet.
En metal skrue med sekskantet hoved, som kan bruges til at montere plastik ved hjælp af skiver eller ved at vælge en grovere skrue.

• Synes
Lennart Lind
  • Laddar…
Findes der ingen god plug til dette formål? Typ som en mollyplugg? Så der ligger noget støtte bag panelet? Men måske holder det!!

Indgik franske bolte.. men bolten var ikke helt gevindet, derfor droppede jeg den. Ja, en sådan skrue er sikkert mere stabil.

Skruen er 6mm som sidder der var faktisk ret grov.. 7 mm er nok max hvad der passer i hullet

Klart det holder! Kraften går direkte nedad, intet som skal trække direkte ud, ville være nok med en skrue som trækker i panelen..

Tror bestemt at det hedder Regeln, ikke Reglen...

• Synes
Xensma og 1 anden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.