Hej!
Jeg er nybegynder og har lige købt en borehammer, men det ser ud til, at der er en fejl i brugsanvisningen??

Hvis jeg sammenligner med flere andre brugsanvisninger til slaghamre, angiver de, at maskinen skal være indstillet til slagboring ved at have både drejegrebet og håndtaget indstillet med billedet af "hammer og 3 stykker".

MEN ifølge brugsanvisningen på denne skal drejegrebet være indstillet på almindelig hammer og håndtaget på "hammer med 3 stykker"....sker der intet når jeg trykker på aftrækkeren.

Er jeg dum i hovedet, eller er der faktisk fejl i anvisningen?

Indstillinger for borehammer: Slagborrning, borrning og meisling med illustrationer af kontrolindstillere og beskrivelse til hver funktion.

Sådan vil anvisningen, at jeg skal have indstillingerne for at slagbore (hvilket er mejsling ifølge alle andre):

En gul og grå borehammer med mærket Falke, vist tæt på. Vælgeren er indstillet på en hammer med en pil til venstre.
Sort spak på gult værktøj, indstillet til hammerfunktion med tre segmenter, for at kontrollere brugsanvisningen for korrekt borindstilling.

Hvordan alle andre angiver, at indstillingen skal være for at slagbore (hvilket er mejsling ifølge anvisningen):
Billedet viser en nærbillede af en gul og sort Falke borehammer med en indstillingsknap sat til almindelig hammerfunktion.
Billede af borehammers indstillingsknap, viser symbol "hammer og 3 stykker" på en sort drejeknap monteret på en gul borehammers hus.

Senest redigeret:
Som det ser ud til, styr rattet gearkassen. Du har tre indstillinger: Rotation, låst, eller flydende. Håndtaget styr, om slaget skal være tilkoblet eller ej.
Jeg kan ikke afgøre, om det er manualen eller maskinen, der er forkert mærket, men noget er galt. I én af de tre indstillinger skal maskinen rotere, når du trykker på knappen.

P PatrikJo sagde: