Hej!
Jeg er nybegynder og har lige købt en borehammer, men det ser ud til, at der er en fejl i brugsanvisningen??

Hvis jeg sammenligner med flere andre brugsanvisninger til slaghamre, angiver de, at maskinen skal være indstillet til slagboring ved at have både drejegrebet og håndtaget indstillet med billedet af "hammer og 3 stykker".

MEN ifølge brugsanvisningen på denne skal drejegrebet være indstillet på almindelig hammer og håndtaget på "hammer med 3 stykker"....sker der intet når jeg trykker på aftrækkeren.

Er jeg dum i hovedet, eller er der faktisk fejl i anvisningen?

Indstillinger for borehammer: Slagborrning, borrning og meisling med illustrationer af kontrolindstillere og beskrivelse til hver funktion.

Sådan vil anvisningen, at jeg skal have indstillingerne for at slagbore (hvilket er mejsling ifølge alle andre):

En gul og grå borehammer med mærket Falke, vist tæt på. Vælgeren er indstillet på en hammer med en pil til venstre.
Sort spak på gult værktøj, indstillet til hammerfunktion med tre segmenter, for at kontrollere brugsanvisningen for korrekt borindstilling.

Hvordan alle andre angiver, at indstillingen skal være for at slagbore (hvilket er mejsling ifølge anvisningen):
Billedet viser en nærbillede af en gul og sort Falke borehammer med en indstillingsknap sat til almindelig hammerfunktion.
Billede af borehammers indstillingsknap, viser symbol "hammer og 3 stykker" på en sort drejeknap monteret på en gul borehammers hus.

Senest redigeret:
Som det ser ud til, styr rattet gearkassen. Du har tre indstillinger: Rotation, låst, eller flydende. Håndtaget styr, om slaget skal være tilkoblet eller ej.
Jeg kan ikke afgøre, om det er manualen eller maskinen, der er forkert mærket, men noget er galt. I én af de tre indstillinger skal maskinen rotere, når du trykker på knappen.

P PatrikJo sagde:
Som det ser ud, styr rattet gearkassen. Du har tre indstillinger: Rotation, låst eller flydende. Håndtaget bestemmer, om slagmekanismen skal være tilkoblet eller ej.
Jeg kan ikke vurdere, om det er manualen eller maskinen, der er fejlmærket, men noget er forkert. I en af de tre indstillinger skal maskinen rotere, når du trykker på knappen.
Den roterer, når jeg har den på symbolet med "hammer og 3 stykker", hvilket manualen angiver som mejsling....

P
Kan rattet være forkert monteret evt?

• Synes
Richard1234
  • Laddar…
A
Så er det vel manualen, der er fejlagtig

• Synes
Richard1234
  • Laddar…
Handyman 1 sagde:
Kan rattet være forkert monteret muligvis?
Den er korrekt ifølge billede på nettet...så må der være fejl i brugsanvisningen.

A Emil_K sagde:
Då är det väl manualen som är felaktig
Mm præcis...sjovt når man aldrig har boret før og læser anvisningerne...

Må følge anvisningerne på en anden maskine helt enkelt..

"tre bitar" forestiller en boremaskine, og det passer jo med, hvad maskinen gør. Smid manualen ud.

• Synes
Richard1234
  • Laddar…
D danne_08 sagde:
" tre bitar" forestiller en boremaskine, og det passer jo med, hvad maskinen gør. Smid manualen ud.
Fandt dette billede i en anden brugervejledning, det virker til at være korrekt?
Billede af en brugervejledning til en borehammer med forskellige funktioner: slagboring, mejsling, boring, og en advarsel mellem gearskifter.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.