B
hej

Er der nogen større forskel? Tætner mellem trykket træ og plade ude på den ting, kørt med bygg-sanitet men har glas. Fungerer lige så godt?

Nogen der kender de egentlige forskelle på disse to typer af silikone? Og ja, udendørs fugemasse er også en mulighed...

B
Ingen der har en mening?;-)

eddikesyrebasseret?

B
Ingen anelse. Hvad er egentlig forskellene. Glas-silikone er lidt dyrere, men fungerer den omtrentlig som den anden, hvis den skal være lidt mod plader osv.

mener at glassilikone er eddikesyrebaseret.
er dog ikke det som er forskellen ser nu at jeg har en allroundsilicone som også er eddikesyrebaseret

B
Så hvis jeg skal tætne lidt mellem plader, så fungerer hvilket som helst sandsynligvis ;-)

BirgitS
Indeholder sanitetssilikone ikke noget, som skal modvirke skimmel?
Sådan noget plejer at være en slags gift og kan være uegnet at bruge ude, da det kan påvirke de planter og dyr, som skal fortsætte med at leve derude.

B
Øv. Så er det jo bedre, om man ikke vil få påxt....

BirgitS
Problemet er nok, at midlet opløses i vand eller fordamper eller noget andet med tiden, for efter nogle år i badeværelse så er antimuggeffekten forsvundet. Hvis det er sådan, at det opløses i vandet, så vil det følge med regnvandet ned i jorden og kan der forårsage problemer.

Et gæt fra min side. Såkaldt glassilikone er ekstra klart gennemsigtigt befriet fra større partikler. Dette er jo fordelagtigt ved tynde lag.

B
Så den er ikke dårligere fra et rent funktionelt synspunkt da formodentlig

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.