Overvejer at bygge en træterrasse i Sibirisk Lærketræ. Fordelene ser ud til at være, at det er holdbart mod råd uden imprægnering. Ulempen er prisen. Rent subjektivt synes jeg, det er pænere end trykimprægneret.

Jeg har fået prisoplysninger på terrassebrædder: 28 x 120mm 25,00 kr lpm og 28 x 145mm 30,00 kr lpm. Det svarer til omtrent 200 kr/kvm.

Når man googler lærketræ finder man nogle sider, der lovpriser det, men også andre i træindustrien, som påstår, at det er fup og fidus, at det skal holde lige så godt som trykimprægneret.

Nogen der har praktisk erfaring? Er de priser, jeg har fået, gode?
 
Hvis du ser på trykimprægneret træ, vil du bemærke, at imprægneringen sjældent har trængt ind i kernen, hvilket skyldes, at der allerede er fyldt med træets egne rådskyddsmidler der! Fordelen med lærk er, at det er så meget kernetræ og så lidt splint! Og det behøver ikke være sibirisk for at være sådan! Måske har sibirisk lærk andre fordele, som jeg ikke kender til.

Når det kommer til terrassebrædder, er råd sjældent det mest presserende problem. At det er fint med rødt lærketræ er formentlig en mere påtrængende parameter!
 
Der findes et nyt produkt, der hedder ECO IMP.
en trykimprægnering med varm linolie.
kanonflot og omtrent samme pris som lærk.
Jeg synes, den er bedre, men smag er jo forskellig.
 
styrman1 sagde:
Der findes et nyt produkt, der hedder ECO IMP. en trykimprægnering med varm linolie. ser fantastisk ud og koster cirka det samme som lærk. Jeg synes, det er bedre, men smag er jo forskellig
Hmm, ingen resultater på Google, når jeg søger efter det. Hvor har du set det?
 
det fremstilles af setra eller Norlida som de hed før.
kan tjekke senere hvad jeg finder, har ikke tid nu
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.