Vi er et par, der skal bygge os et hus, og vi skal have pudset facade, isoleringen under/bag pudsen kaldes tilsyneladende "serporock".
Er der nogen, der kender noget til dette, og er det bedre, som de siger, end at bruge cellplast som isolering?
 
Vi pudsede huset med Optirocs Serporocsystem.
Da jeg talte med en teknisk ekspert hos Optiroc, resonnerede vi os frem til, at mineraluldsisolering er bedre. De har ganske vist også celleplast, men han var ikke specielt begejstret for den løsning, uden at sige det direkte. Han mente, at celleplast oftere bruges på lejlighedsbygninger og lignende, hvor man er lidt nærigere. Men han fremhævede, at celleplasten lettere får kuldebroer mellem sig, hvilket kan resultere i et ternet hus om vinteren...

Nå, men mineraluld og en tykpuds (2cm) er en meget almindelig og gangbar metode.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.