Vi pudsede huset med Optirocs Serporocsystem.
Da jeg talte med en teknisk ekspert hos Optiroc, resonnerede vi os frem til, at mineraluldsisolering er bedre. De har ganske vist også celleplast, men han var ikke specielt begejstret for den løsning, uden at sige det direkte. Han mente, at celleplast oftere bruges på lejlighedsbygninger og lignende, hvor man er lidt nærigere. Men han fremhævede, at celleplasten lettere får kuldebroer mellem sig, hvilket kan resultere i et ternet hus om vinteren...
Nå, men mineraluld og en tykpuds (2cm) er en meget almindelig og gangbar metode.