Jeg undrer mig over, hvordan man ser forskel på trykimprægneret eller cuprinol malet syld i krybekælderen.

Farven på brættet er grøn.

Huset er bygget i slutningen af 70'erne, stod færdigt i 1970.

Taknemmelig for svar.

Z Zippi sagde:
Jeg undrer mig over, hvordan man ser forskel på trykimprægneret eller cuprinolmalet rem i kryberummet.

Farven på brættet er grøn.

Huset er bygget i slutningen af 70'erne, stod færdigt i 1970.

Taknemmelig for svar.
Hvis det er rigtig grøn, er det oftest cuprinol, hvilket ikke behøver at betyde problemer, hvis remmen ikke er indbygget og fugtig. Eller mener du måske regler i gulvbjælkelaget nu?

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
[billede]Hvis den er rigtig grøn, er det oftest cuprinol, hvilket ikke behøver at betyde problemer, hvis syllen ikke er indbygget og fugtig. Eller mener du måske regler i gulvbjælkelaget nu?
Den grønagtige bræt/syl ovenfor cementblokkene.

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Hvis det er rigtig grønt, er det oftest cuprinol, hvilket ikke behøver at betyde problemer, hvis syllen ikke er indbygget og fugtig. Eller mener du måske reglar i gulvbjælkelag nu?
Krybekælder med groft jordgulv og rør langs væggen, oplyst af en lommelygte. Krybekælder med groft jordgulv og rør langs væggen, oplyst af en lommelygte.

Z Zippi sagde:
Den grønlige brædden/sylen ovenover cementblokkene.
Svært at se. Kan være trykimprægneret også. Ufarligt.

Z Zippi sagde:
[billede][billede]
Hej

Om jeg skal gætte med tanke på farven man ser, så har jeg markeret der, hvor det ser ud som syllen.
Dvs. langs med stenblokke nederst. De andre ser ud som almindelige reglar.

Nærbillede af en gulvet bjælke markeret med rød boks, med stenblokke og jord i baggrunden.

Vedhæfter lidt billeder af syllar, der blev skiftet ud hos mig i 2022.

Trævæg med fugtbeskadiget syll i bunden nær gulv, omgivet af murværk. Syllen er markeret i rød rektangel for at fremhæve tilstanden.
Ikke påvirket syll dvs. ikke udsat for fugt.
Nederst reglen.

Træbjælke med markering af syll til venstre, der ser upåvirket ud af fugt. Nederste regel og stenblokke i baggrunden.
Fugtpåvirket syll. Nederst reglen.

Billede af træstykker, nogle med grønlige nuancer, og plastikrester, der ligger oven på fliser. Bruges til diskussion om bygningssyller.
Fjernede syllar

Før vi købte huset, havde vi OCAB, der inspicerede huset og skar et stykke af syllen ud, viklede stykket ind i aluminiumsfolie og tog det med hjem (til forrige bolig), et par dage senere åbnede jeg det indpakkede stykke, og man kunne lugte syllukken.

Håber det hjælper dig noget.

Det grønne på billedet er Cuprinol.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.