Hej, jeg fik huset drænet af et firma, der har arbejdet med dræning af villaer og lignende i mange år, i sommer. Det blev gjort med isodränplader mod ydervæggen til kælderen. Huset er bygget i 1938 med en pladsstøbt betonkælder og med hvad jeg tror er kalkpuds på indersiden af væggene. Huset ligger på sandjord og en let skråning.
Jeg har bemærket nu efter et par måneder, at der er kommet noget hvidt fnugagtigt på nogle ydervægge, som jeg med lidt googling tror er saltudfældninger. Jeg har sat et par beholdere med tørbold ud, og den blev fyldt efter en måneds tid og så også, at der var kondens på et kældervindue. Hvad skyldes disse ting?
Jeg har bemærket nu efter et par måneder, at der er kommet noget hvidt fnugagtigt på nogle ydervægge, som jeg med lidt googling tror er saltudfældninger. Jeg har sat et par beholdere med tørbold ud, og den blev fyldt efter en måneds tid og så også, at der var kondens på et kældervindue. Hvad skyldes disse ting?
Det skyldes sandsynligvis, at fugt trænger igennem væggen. Torrboller, som du har stillet ud, gør desværre ingen nytte og spilder dine penge. En fugtmåler er god, hvis du stiller den op, så du kan se, hvor meget fugt der er, og handle derefter.
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 indlæg
Og som allerede nævnt i masser af andre tråde, så hjælper sjældent normal drænering mod al fugt i ældre huse, eftersom de ikke er bygget med kapillærbrydende lag under vægge og plade.
En affugter reducerer luftfugtigheden.
Har du lukket dør mellem rummene, har du brug for flere, har du åben dør eller ingen dør overhovedet, kan det være nok med en affugter.
Har du lukket dør mellem rummene, har du brug for flere, har du åben dør eller ingen dør overhovedet, kan det være nok med en affugter.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Är det dumt att köpa det här huset.
Grund & Markarbeten -
husannonstext syns vid min gatuadress googlesökn - hur får jag bort ?
Juridik -
Varning!! byggahus.se är en fälla!!!
Information & Feedback -
Hur blir man av med saltutfällningar i huset? dräneras eller inte?
Grund & Markarbeten -
Hussvamp, källarsvamp eller saltutfällning källargolv?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur