Jeg tænkte på at sætte lidt snydesten i soveværelset. Dem jeg har besluttet mig for, er en stenimitation af gips, Klimex Limburg.

Ifølge anvisningerne skal disse sættes med fliseklæb, præcis som en rigtig flise. Men eftersom jeg skal sætte dem i soveværelset, vil jeg gerne undgå at blande fliseklæb og svine. Der findes vel færdigblandet fliseklæb eller lim, som er til fliser?
Hvad kan I anbefale så?

huggan sagde:
Detta funkar fint. Men finns mange lim fra forskellige producenter.

[link]
Det ville jo være mega praktisk, hvis man kunne bruge sådan et lim i stedet for at bøvle med fix. Spørgsmålet er, hvor mange patroner der ville gå til. Måske bliver det mega dyrt? Skal lægge fliser på 14 kvm.

C
Føles som at røre lidt fix sammen er den nemme del. Underlaget skal jo forberedes, og fliserne skæres til og pudses.

cpalm sagde:
Det føles som at blande lidt fix er den nemme del. Underlaget skal jo forberedes, og pladerne skal skæres til og pudses.
Underlaget er gips, der blot skal primes. Pladerne er som sagt gips. De behøver ikke pudses, og man skærer dem med en kap/geringsav. Så den del er ret enkel.

Der findes masser af forskellige lim. Ligger vel omkring 50:- for nogle typer.

C
Anna1984 sagde:
Underlaget er gips, som bare behøver at blive primet. Pladerne er som sagt gips. De behøver ikke pudses, og man kan kappe dem med en kap/gersav. Så den del er ganske nem.
OK, er væggen ikke malet/tapetseret nu? Jeg kiggede på denne video, hvor de beskriver, hvordan bagsiden af pladerne skal børstes med stålbørste, og hvordan kanterne skal pudses rene for støbeskæg med f.eks. vinkelsliber. I videoen nævner de også deres "eget" lim, som jeg i og for sig antager ikke adskiller sig i håndtering fra almindelig fix.

cpalm sagde:
OK, væggen er ikke malet/tapetseret nu? Jeg kiggede på denne video, hvor de beskriver, hvordan bagsiden af pladerne skal børstes med stålbørste, og hvordan kanterne skal pudses rene fra støbegrat med f.eks. vinkelsliber. I videoen nævner de også deres "eget" lim, som jeg går ud fra ikke adskiller sig i håndtering fra almindeligt fix.
Nej, nu er der kun gips på væggen.
Ud fra videoen ser det ud til at være lidt arbejde med puds på bagsiden af hver sten (gips). Spørgsmålet er, om det virkelig er nødvendigt. Håber ikke.

Var inde i Bauhaus i sidste uge og købte fuskgips. Der frarådede de at bruge færdigblandet fliseklæb. De sagde, at "almindelig" fix var bedre til dette.
Er det virkelig sådan? Troede ikke, der var forskel på kvaliteten på dem bare fordi fliseklæbemidlet var færdigblandet.

Ingen som ved, om det ikke fungerer lige så godt med kakellim eller anden færdigblandet fix?
Vil nødigt stole på noget, som nogen fra Bauhaus har sagt.

Senest redigeret:
Anna1984 sagde:
Men eftersom jag ska sätta dem i sovrummet vill jag slippe holde på og blande fix og slabbe.
Du kan vel "slabbe" udenfor soveværelset, udendørs fx. Så bare bære spanden ind, det er vel næppe nogen forskel på en færdigkøbt spand eller en blandet spand, når den først er i rummet. :) :)

(om jeg ikke husker forkert, købte du jo en blander på Jula, så tingene har du jo:) )

Senest redigeret:
  • Synes
el_richard
  • Laddar…
oceanis sagde:
Du kan vel "slatte" udenfor soveværelset, udendørs fx. Så bare bære spanden ind, det er vel næppe nogen forskel på en færdigkøbt spand eller en blandet spand, når den først er i rummet. :) :)

(om jeg ikke husker forkert købte du jo en mixer på Jula, så tingene har du jo :) )
Bestemt er det. Men virkelig meget mere bekvemt bare at åbne låget på en bøtte og begynde, i stedet for at løbe ud og blande hele tiden.

Ingen der kan give et forslag på færdigblandet hvid fix, der passer til dette formål?

Anna1984 Anna1984 sagde:
Ingen der kan give noget forslag til færdigblandet hvid fix der passer til dette formål?
Hvad blev det til i sidste ende?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.