Jeg tænkte på at sætte lidt snydesten i soveværelset. Dem jeg har besluttet mig for, er en stenimitation af gips, Klimex Limburg.
Ifølge anvisningerne skal disse sættes med fliseklæb, præcis som en rigtig flise. Men eftersom jeg skal sætte dem i soveværelset, vil jeg gerne undgå at blande fliseklæb og svine. Der findes vel færdigblandet fliseklæb eller lim, som er til fliser?
Hvad kan I anbefale så?
Ifølge anvisningerne skal disse sættes med fliseklæb, præcis som en rigtig flise. Men eftersom jeg skal sætte dem i soveværelset, vil jeg gerne undgå at blande fliseklæb og svine. Der findes vel færdigblandet fliseklæb eller lim, som er til fliser?
Hvad kan I anbefale så?
OK, er væggen ikke malet/tapetseret nu? Jeg kiggede på denne video, hvor de beskriver, hvordan bagsiden af pladerne skal børstes med stålbørste, og hvordan kanterne skal pudses rene for støbeskæg med f.eks. vinkelsliber. I videoen nævner de også deres "eget" lim, som jeg i og for sig antager ikke adskiller sig i håndtering fra almindelig fix.Anna1984 sagde:
Nej, nu er der kun gips på væggen.cpalm sagde:OK, væggen er ikke malet/tapetseret nu? Jeg kiggede på denne video, hvor de beskriver, hvordan bagsiden af pladerne skal børstes med stålbørste, og hvordan kanterne skal pudses rene fra støbegrat med f.eks. vinkelsliber. I videoen nævner de også deres "eget" lim, som jeg går ud fra ikke adskiller sig i håndtering fra almindeligt fix.
Ud fra videoen ser det ud til at være lidt arbejde med puds på bagsiden af hver sten (gips). Spørgsmålet er, om det virkelig er nødvendigt. Håber ikke.
Var inde i Bauhaus i sidste uge og købte fuskgips. Der frarådede de at bruge færdigblandet fliseklæb. De sagde, at "almindelig" fix var bedre til dette.
Er det virkelig sådan? Troede ikke, der var forskel på kvaliteten på dem bare fordi fliseklæbemidlet var færdigblandet.
Er det virkelig sådan? Troede ikke, der var forskel på kvaliteten på dem bare fordi fliseklæbemidlet var færdigblandet.
Du kan vel "slabbe" udenfor soveværelset, udendørs fx. Så bare bære spanden ind, det er vel næppe nogen forskel på en færdigkøbt spand eller en blandet spand, når den først er i rummet.Anna1984 sagde:
(om jeg ikke husker forkert, købte du jo en blander på Jula, så tingene har du jo
Senest redigeret:
Bestemt er det. Men virkelig meget mere bekvemt bare at åbne låget på en bøtte og begynde, i stedet for at løbe ud og blande hele tiden.oceanis sagde:
Klik her for at svare