5,546 læst ·
7 svar
6k læst
7 svar
Sætte plader sammen 90 grader. Pocket Hole eller bare skrue i endetræet
Jeg skal samle 18mm plywood plader, som skal blive rammen til et møbel.
Når jeg samler rammerne, vil de give mig en vinkel på 90 grader.
Hvordan samler jeg dette på den bedste måde? (Har ingen dykkert) jeg vil slet ikke se hullerne. Så vi taler kun om tid og holdbarhed her 😁
1. Pocket Hole jig. Bor og skru sammen

2. Forbor og skru igennem pladen ind i endetræet på plywooden

3. Bor igennem pladen samt ind i endetræet og plug med træstave

Når jeg samler rammerne, vil de give mig en vinkel på 90 grader.
Hvordan samler jeg dette på den bedste måde? (Har ingen dykkert) jeg vil slet ikke se hullerne. Så vi taler kun om tid og holdbarhed her 😁
1. Pocket Hole jig. Bor og skru sammen

2. Forbor og skru igennem pladen ind i endetræet på plywooden

3. Bor igennem pladen samt ind i endetræet og plug med træstave

Senest redigeret:
Træpløk er vel det bedste, hvis de ikke kommer til at være synlige, kan man også overveje en træklods eller metalvinkler, som man skruer ind i.
At skrue ind i endetræ på krydsfiner er normalt ikke en god idé, men hvis krydsfineren er så tyk som på billedet, kan det måske fungere.
At skrue ind i endetræ på krydsfiner er normalt ikke en god idé, men hvis krydsfineren er så tyk som på billedet, kan det måske fungere.
Hvis det går uden at det ses, er nybyggerens tip med et stykke træ på indersiden i vinklen billigt og godt.
Lim og skru, så bliver det rigtig stærkt uden nogle specielle værktøjer.
Lim og skru, så bliver det rigtig stærkt uden nogle specielle værktøjer.
Tak for svar.
Pocket hole ville kunne ses
Kloss ville kunne ses, og også tage lidt plads, samt gøre formen på hyldeplan vanskeligere
Vinkeljern ville kunne ses
Af ovenstående ville pocket hole blive pænest.. men måske også sværest at få perfekt
Pocket hole ville kunne ses
Kloss ville kunne ses, og også tage lidt plads, samt gøre formen på hyldeplan vanskeligere
Vinkeljern ville kunne ses
Af ovenstående ville pocket hole blive pænest.. men måske også sværest at få perfekt
Kør trædyvel og lim, så slipper du noget synligt.
Køb et sådan kit https://www.hornbach.se/p/wolfcraft-startset-for-pluggborrning/4061460/ hvis du ikke allerede har, men sørg for at du kan tvinge det sammen ordentligt under tørretiden.
Køb et sådan kit https://www.hornbach.se/p/wolfcraft-startset-for-pluggborrning/4061460/ hvis du ikke allerede har, men sørg for at du kan tvinge det sammen ordentligt under tørretiden.
Måske dumt at jeg spurgte, for jeg brugte pocket hole til sidst på trods af, at ingen anbefalede det her.
Blev utroligt godt og stabilt, langt over forventning og sandsynligvis meget mere stabilt end endeskrue eller plug i enden kan blive. ANBEFALES!

Blev utroligt godt og stabilt, langt over forventning og sandsynligvis meget mere stabilt end endeskrue eller plug i enden kan blive. ANBEFALES!

Klik her for at svare