Jeg skal samle 18mm plywood plader, som skal blive rammen til et møbel.

Når jeg samler rammerne, vil de give mig en vinkel på 90 grader.

Hvordan samler jeg dette på den bedste måde? (Har ingen dykkert) jeg vil slet ikke se hullerne. Så vi taler kun om tid og holdbarhed her 😁

1. Pocket Hole jig. Bor og skru sammen
En hvid 18mm krydsfiner fastgjort til en træplade med to skråtstillede lommeskruer, vinkelret.

2. Forbor og skru igennem pladen ind i endetræet på plywooden
Hånd der holder en skrue tæt på kanten af 18mm plywoodplade klar til samling af møbelstamme i 90 graders vinkel.

3. Bor igennem pladen samt ind i endetræet og plug med træstave
En samling af to 18mm krydsfinerplader samlet i en 90 graders vinkel ved hjælp af trædyvler monteret i forborede huller.

Senest redigeret:
  • Synes
Norschan
  • Laddar…
Træpløk er vel det bedste, hvis de ikke kommer til at være synlige, kan man også overveje en træklods eller metalvinkler, som man skruer ind i.
At skrue ind i endetræ på krydsfiner er normalt ikke en god idé, men hvis krydsfineren er så tyk som på billedet, kan det måske fungere.

• Synes
partyoverallt
  • Laddar…
Hvis det går uden at det ses, er nybyggerens tip med et stykke træ på indersiden i vinklen billigt og godt.
Lim og skru, så bliver det rigtig stærkt uden nogle specielle værktøjer.

• Synes
cpalm og 1 anden
  • Laddar…
Tak for svar.
Pocket hole ville kunne ses
Kloss ville kunne ses, og også tage lidt plads, samt gøre formen på hyldeplan vanskeligere
Vinkeljern ville kunne ses

Af ovenstående ville pocket hole blive pænest.. men måske også sværest at få perfekt

Plug og lim.

Dyckert koster ikke mange kroner så skal du alligevel købe noget andet så køb to længder.

Måske dumt at jeg spurgte, for jeg brugte pocket hole til sidst på trods af, at ingen anbefalede det her.

Blev utroligt godt og stabilt, langt over forventning og sandsynligvis meget mere stabilt end endeskrue eller plug i enden kan blive. ANBEFALES!

Træramme bygget med pocket hole-samlinger, viser stabil konstruktion og høj kvalitet.

• Synes
SC Aero
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.