Vil sætte hylder og billeder op i lejligheden, har hjulpet en nabo med at renovere og rive lidt ned og så, at væggene er lavet af en slags leca og derefter den letteste beton, der findes, minder om kinesisk "tofu dreg".

Har tidligere forsøgt med plugs, men hullerne bliver bare større eller synker ned og bliver et aflangt hul til sidst.

Har overvejet at prøve at bore op og fylde med ankermasse for derefter at bore og bruge skrue?
Nogen der ved, hvad man skal gøre med disse pissvægge?

BirgitS
BirgitS BirgitS sagde:
Er det plug til netop letbeton du har brugt?
BirgitS BirgitS sagde:
Se her:
BirgitS BirgitS sagde:
Er det plug til netop letbeton du har brugt?
Se her: [link]
Ja, kan vise lidt billeder af hvad der sker med væggen med tiden, billedet er uden plug da den ikke hjalp overhovedet, det samme sker med søm og alt der hænges op, skruer og søm vandrer bare ned

• En væg med en skrue, der er løsnet, uden plug. En hånd holder en sort metalholder, der er ved at falde ud af hullet i væggen.
  • Skade på væg med skruehul og reb.
Ved ikke hvorfor min tekst ikke kom i svaret.

Men ja, har prøvet plugger af alle slags men de gør absolut ingen nytte, de falder ud fordi væggen bare smuldrer med tiden, ingen naboer har heller fundet en løsning, alt der sættes op falder bare med tiden.

BirgitS
Jeg ser ingen plugg.
Er du sikker på, at det er letbeton?

Tillägg:
Hvornår er huset bygget?

• Synes
tergo
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sagde:
Jeg kan ikke se nogen pløk.
Er du sikker på, at det er letbeton?

Tilføjelse:
Hvornår er huset bygget?
Pløkken fjernede jeg, da hele skidtet røg ud.

Bygget 1954

BirgitS
Bestyrelsen burde vel have adgang til nogle tekniske dokumenter om, hvordan huset blev bygget, og hvis ikke, spørg kommunens afdeling for byggetilladelser.

I en lejlighed jeg boede i tidligere, havde jeg samme bekymring, jeg støvsugede hullet og fyldte lidt Casco husfix i hullet og trykkede pluggen i det.
Når det var tørt, sad plug og skrue som bjerg.

Edit: Det hus vi boede i var bygget i 1949

Billede af hvordan väggeb ser ud, den fjerne væg har som leca blokke og letbeton rundt om, trækker du hånden på betonen falder der smuld fra væggen.

• Vægbillede med lecablokke og letbeton, hvor beton smuldrer, hvis berørt. Gulvet har udtaget isolering og kabler.
BirgitS
F famrpk sagde:
Billede af hvordan væggen ser ud, den fjerneste væg har som leca blokke og letbeton rundt om, kører du hånden over betonen, falder der krummer fra væggen
Det er vel mørtel mellem blokkene. Det plejer at være uhensigtsmæssigt at forsøge at fastgøre noget i mørtlen. Derimod burde det være muligt at sætte noget op i lecablokkene (hvis det er det).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.