Skal sætte et enklere hegn 60 cm højt, så børnene ikke stikker af, så snart man vender ryggen til. Jeg tænkte at støbe trykkede reglar ned som stolper. Men så jeg nogle klip på youtube, hvor de støber stolperne fast i en slags 2-komp. skum. Hvad tror I, ville det fungere at bore et hul med jordbor og så støbe stolpen fast med almindeligt skum? Bauhaus har dåser til 30 kr, så det bliver faktisk billigere end beton og betydeligt lettere. Det behøver kun at holde i 4-5 år.
Det almindelige fugeskum tåler ikke uv-lys og bliver sprødt, så jeg tror, det er en dårlig idé. Bedre at du køber stolpespyd, som du så kan genbruge eller sælge.
https://www.bauhaus.se/stolpspjut-varmgalvaniserat-o71mm.html

https://www.bauhaus.se/stolpspjut-varmgalvaniserat-o71mm.html

Tænkte, at det ville blive mere stabilt med skum. Testede et anker, men syntes det blev ustabilt, især ved lågestolperne. Skummet burde ikke komme i kontakt med sollys, hvis der ligger jord på toppen. Har også problemer med klippe nogle steder lige under jordoverfladen. Der må jeg bore ned stolpesko, som jeg fastgør stolpen i.
Tror ikke at det skummet er af den type vi bruger til tætning af vinduer eller døre i Sverige
det er nok en anden slags
Hvor kraftig afspærring har du brug for, kører ungerne cykler lige igennem eller handler det bare om at de ser,
hertil og ikke længere, eller er de af den vilde type, hvis ikke prøv med almindelig snor i skarp farve først, og sig til, hertil og ikke længere
det er nok en anden slags
Hvor kraftig afspærring har du brug for, kører ungerne cykler lige igennem eller handler det bare om at de ser,
hertil og ikke længere, eller er de af den vilde type, hvis ikke prøv med almindelig snor i skarp farve først, og sig til, hertil og ikke længere
60cm er for lavt uanset fastgørelse.
Har haft samme problem med kreative, nysgerrige og flugttilbøjelige børn. Da tid er en mangelvare, foreslog jeg elhegn. Konen lagde dog sit veto mod dette.....Desværre.
Løsningen blev 90cm gunnebokopi fra jula og Bauhaus. Købte først en rulle på 80 cm. Men indså, at børnene nemt kommer til at snuble over så lavt et hegn.
Ja, det er trist at skulle bore/grav/støbe. Men det er den eneste måde at gøre det holdbart nok. Det viste sig samme dag, hegnet kom op, at den lille datter straks begyndte at klatre på hegnet og skråstiverne for at forsøge at stikke af.
Klog af erfaring ville jeg i dag have valgt et 1,2 m højt hegn.
Måske ikke hvad du vil høre, men det er min erfaring.
Har haft samme problem med kreative, nysgerrige og flugttilbøjelige børn. Da tid er en mangelvare, foreslog jeg elhegn. Konen lagde dog sit veto mod dette.....Desværre.
Løsningen blev 90cm gunnebokopi fra jula og Bauhaus. Købte først en rulle på 80 cm. Men indså, at børnene nemt kommer til at snuble over så lavt et hegn.
Ja, det er trist at skulle bore/grav/støbe. Men det er den eneste måde at gøre det holdbart nok. Det viste sig samme dag, hegnet kom op, at den lille datter straks begyndte at klatre på hegnet og skråstiverne for at forsøge at stikke af.
Klog af erfaring ville jeg i dag have valgt et 1,2 m højt hegn.
Måske ikke hvad du vil høre, men det er min erfaring.
Jeg ved ikke, hvordan det kommer til at fungere. Hegnet er ret nemt at klatre over, men jeg tænker, at det bliver som en tydelig grænse, at man ikke skal gå længere. Måske skal jeg tænke om og vælge et højere. Det føles bare så trist, da vi slet ikke vil have et hegn, og det vil blive fjernet, når han bliver ældre.
Jeg synes, I gør det svært for jer selv.
Den traditionelle metode er at pakke almindelige sten i hullet omkring stolpen. Dels betyder det, at stolpen kan få lidt luft og dermed holder bedre, og dels er det nemt at udskifte eller fjerne stolpen, når den har udtjent sin tid, og dels er materialet gratis.
Der er ingen grund til at gøre det mere kompliceret end det.
Jordspyd er en anden god metode, men de fungerer kun, hvis jorden er stenfri men stadig relativt fast.
Jeg har engang skiftet en faststøbt stolpe, som var rådnet ved jordoverfladen. Det var et helvedes arbejde. Sådanne ting bør man ikke gøre uden adgang til gravemaskine.
Den traditionelle metode er at pakke almindelige sten i hullet omkring stolpen. Dels betyder det, at stolpen kan få lidt luft og dermed holder bedre, og dels er det nemt at udskifte eller fjerne stolpen, når den har udtjent sin tid, og dels er materialet gratis.
Der er ingen grund til at gøre det mere kompliceret end det.
Jordspyd er en anden god metode, men de fungerer kun, hvis jorden er stenfri men stadig relativt fast.
Jeg har engang skiftet en faststøbt stolpe, som var rådnet ved jordoverfladen. Det var et helvedes arbejde. Sådanne ting bør man ikke gøre uden adgang til gravemaskine.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Dagens tip:H Höga Berget sagde:

Elektrisk hegnsnet til får og ged, 108 cm x 50 m
Let at sætte op og tage ned (behøver ikke tilsluttes strøm)
http://www.granngarden.se/Sortiment...nät-Får-och-get,-108-cm-x-50-m/p/1171902_BASE
Klik her for at svare