15,191 læst ·
12 svar
15k læst
12 svar
Sætte gipsplader som loft, mål for spredt ?
Overvej at bruge 900 mm plader... meget lettere at håndtere, når man skal sætte gips i loftet (i hvert fald hvis du skal gøre det alene).
CC300 er vel anbefalet, jeg satte det sådan i garagen.
Men jeg tror, det fungerer ret godt med cc400 også. Uanset hvad du gør, sæt det i hvert fald ikke mere spredt end cc400 (cc450 med 90's skiver). Men vælg cc300, hvis du er pedantisk og vil have et perfekt resultat.
Gipsskiveløfter anbefales, koster mindre end en hundrede at leje et døgn.
Men jeg tror, det fungerer ret godt med cc400 også. Uanset hvad du gør, sæt det i hvert fald ikke mere spredt end cc400 (cc450 med 90's skiver). Men vælg cc300, hvis du er pedantisk og vil have et perfekt resultat.
Gipsskiveløfter anbefales, koster mindre end en hundrede at leje et døgn.
Moderator
· Stockholm
· 57 848 indlæg
Der er anvisninger på websider hos producenterne. Jeg vil huske når jeg kiggede, at hvis man vælger cc400, skal man desuden sætte gles langs væggene på pladernes kortside, vælger man cc300, behøves det ikke.
En fordel ved de brede plader er, at der bliver færre samlinger, der skal spartles.
Og som sagt pladehejs, som man lejer for en billig penge, gør arbejdet meget lettere.
En fordel ved de brede plader er, at der bliver færre samlinger, der skal spartles.
Og som sagt pladehejs, som man lejer for en billig penge, gør arbejdet meget lettere.
Kigger man hos Norgips så står der cc 300, Gyproc cc 400...............altså lidt forskelligt afhængig af producent. Lidt forskelligt også afhængig af om man sætter gipsen på tværs af lægterne eller langs med. Som vanligt så kan man vel sige: følg producenternes anbefalinger!
.........Så har jeg altid kørt cc 300 af gammel uvane, det er i hvert fald ikke for glest....
....
.........Så har jeg altid kørt cc 300 af gammel uvane, det er i hvert fald ikke for glest....
en anden ting at tænke på - når man vil fastgøre ting i loftet (som jeg er ved at gøre i skråtaget nu) så er man lykkelig jo tættere glesen sidder så man har noget at skrue i
min nedre etage har spontat loft og derefter gips - vidunderligt hvis man skal fastgøre noget.
min nedre etage har spontat loft og derefter gips - vidunderligt hvis man skal fastgøre noget.
Klik her for at svare