Hej!

jeg skal sænke mit loft i gangen, har målt med laser og der er et par centimeters forskel, loftet er altså skævt. Det er en langstrakt gang og når man kommer ind gennem hoveddøren når aftensolen skinner ind kan man se, at loftet er skævt. I hvert fald, nu overvejer jeg, hvordan jeg skal sænke det. Jeg er mest interesseret i at sænke med spredt panel da det er så praktisk, så spørgsmålet er, kan man lægge afstandsstykker mellem loft og spredt eller mellem spredt og spredt for at få loftet lige? Eller er det bare dumt? Tanken er i så fald at bruge dobbelt spredt, hvilket sænker 56mm og samtidig letter arbejdet for elektrikeren, der skal trække lidt el senere. Loftet er af beton. Kom gerne med nogle tips, jeg er nybegynder :rofl: mvh

• En gang med ujævnt loft belyst med laserlinjer for at måle niveauforskelle. Døren til et flisebelagt rum står på klem.
  • Haha
Mattiasake
  • Laddar…
W wraaxz sagde:
Hej!

jeg skal sænke mit loft i gangen, har målt med laser og det differerer med nogle centimeter, loftet er altså skævt. Det er en aflang gang og når man kommer ind gennem hoveddøren når aftensolen er på, kan man se at loftet er skævt. I hvert fald, nu overvejer jeg hvordan jeg skal sænke det. Jeg er mest interesseret i at sænke med lægter da det er så praktisk, så spørgsmålet er, kan man lægge afstandsstykker mellem loft og lægter eller mellem lægter og lægter for at få loftet lige? Eller er det bare dumt? Tanken er at køre med dobbelte lægter hvilket sænker 56mm samt letter for elektrikeren som skal trække lidt el senere. Loftet er af beton. Kom gerne med lidt tips, jeg er nybegynder :rofl: mvh
EDIT: tanken er da 28x70 lægter først vertikalt og så fæstne det andet lag horisontalt

W wraaxz sagde:
EDIT: tanken är då 28x70 glespanel først vertikalt og så montere det andet lag
horisontalt
vertikalt måske ikke bliver så godt? Sæt begge lag horisontalt i stedet.

Horgmo Horgmo sagde:
Brug plugs og skru 28X70 gles op med hjælp af disse.

[link]

Så kan du justere loftet lige
Supersmart ide. nu har jeg dog købt expander spik som jeg skal slå op, så har ikke mulighed for at gøre sådan, hvis der ikke findes kortere justerering skruvar man kan sætte i andet lag af glesen?

P para sagde:
vertikalt kanske ikke bliver så godt? Sæt begge lagene horisontalt i stedet for.
Måske formulerede jeg mig lidt forkert, men tænker sådan der kryds sætning af gles, ved ikke hvad det hedder rigtig :rofl:

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.