Hej,
jeg bygger et cylinderformet tag, der er lagt med tagpap/overpap. Øverst er der en ventileret kip (pappen svinger op 4-5 cm på to længdegående brædder, så der bliver så at sige en kam på "cylinderen", og mellem de to brædder er det åbent ned til luftmellemrummet under taget).
Jeg havde tænkt at dække den ventilerede kip med en omvendt tagrende eller lignende, men nu ser jeg, at sne osv. vil blæse ind alt for let. Er der en smart løsning? De færdige kipplader på byggmax er jo til tage med 45 graders hældning, og cylindertaget er næsten fladt oppe ved kippen, og problemet ville vel stadig være der.
Forslag til løsninger? fungerer kipbånd? har kun set sådanne til tegltage...
Hvad tror I om en sådan løsning med to bukkede plader dækket af en tagrende eller lignende? se vedhæftede billede, det er kippen i gennemskæring, undskyld min mangelfulde kunstneriske talent...